צפו בתקרית

האם זו הסיבה לזעם של נשיא צרפת על השב"כ?

האם הכנסייה שנמצאת בבעלות ממשלת צרפת, בפתחה עורר היום הנשיא מקרון מהומה נגד השוטרים והמאבטחים משמש כבסיס לפעילות BDS - נגד ישראל, במימון צרפתי? (אקטואלי)

(צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

בארגון המתנדבים 'פרוייקט DMU' טוענים הערב (רביעי) כי הסיבה האמיתית למהומה שיצר נשיא צרפת נגד מאבטחי השב"כ, נועדה להסתיר את האמת מאחורי הנעשה בכנסיה.

לטענתם, "מה שמקרון לא סיפר לשוטרים כשמנע את כניסתם, זה שכנסיית סנט אן משמשת זה שנים כבסיס פעולה של פעילי BDS שפועלים שם תחת הגנת ממשלת צרפת".

"אחד הארגונים הבולטים שפועל במקום הוא ארגון EAPPI השייך למועצת הכנסיות העולמית. הארגון מפעיל משלחות של פעילים הנכנסים לארץ במסווה של תיירים. בארץ הם מתעדים את חיילי צה"ל ואף משתתפים בהפרות סדר שונות".

"את פעילותם בארץ הם מתרגמים לאחר מכן להרצאות ולדוחות המקדמות את קמפיין החרם נגד ישראל, פעילי התכנית גם לא אחת נתפסו באמירות אנטישמיות", הוסיפו.

יו"ר לך ירושלים, מאור צמח, מסר בעקבות החשיפה: "נשיא צרפת מתבלבל מי הריבון בעיר ירושלים וצריך להזכיר לו שמגינת ישראל היא הריבון וככזאת היא האחראית על שלום הציבור. בנוסף אנו מזכירים לנשיא כי ביום כזה יש לטפל בארגונים הרדיקלים המנסים לפגוע במרקם היחסים בין ישראל לצרפת בדרך של אלימות והסתה נגד מדינת ישראל".

התקרית החריגה (מתוך טוויטר)

כפי שדווח, בכניסה לכנסיה, צעק מקרון על השוטרים והמאבטחים: "אני לא אוהב את מה שאתם עושים, צאו החוצה. אף אחד לא התכוון לעשות פרובוקציה לאף אחד".

בהמשך פנה לאחראי על אבטחתו מטעם השב"כ ואמר לו: "עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את הנהלים שנהוגים במשך מאות שנים. בבקשה".

לאחר מכן, התנצל הנשיא הצרפתי בפני מאבטחי השב"כ על שהתפרץ כלפיהם לפני הכניסה לכנסיה, לעיני אנשים רבים. מקרון לחץ את ידם והתנצל.

מדוברות השב"כ ומדוברות המשטרה נמסר בהודעה משותפת כי "היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל אבטחו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים".

"בעת הגעתם לכנסיית סנט אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא".

"נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי".

"עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל".

יצוין כי שוטרים ישראלים מוצבים באופן קבוע בכנסיה, כך שלא ברור על איזה נהלים דיבר הנשיא הצרפתי הזועם, בעת שצעק על אלו ששומרים על ביטחונו.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר