אבל כבד

בד"ה: הרבנית החשובה מטשאקווא - נפטרה

לאחר שאושפזה הערב, במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים. הרבנית מטשאקווא רעייתו של האדמו"ר - יו"ר ועד הכשרות של 'העדה' הלכה לעולמה. בת 93 בפטירתה (בד"ה)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

מבית החולים 'שערי צדק' הגיעה הבשורה המרה על לכתה של הרבנית חיה שרה הלברשטאם ע"ה, רעייתו של כ"ק האדמו"ר מטשאקווא, המשמש גם כיושב ראש וועד הכשרות של 'העדה החרדית'.

הרבנית היא בת הגאון רבי שמואל שמעלקא גינסבערג, שכיהן כרב העיר אורניוש מעדיעש שבהונגריה, ומצאצאי בעל ה'צרור החיים' רבי שמעלקא סעלישער זיע"א.

הרבנית הישישה, עברה את השואה, שתתה את כוס התרעלה במלואה, והצליחה בדרך לא דרך, להימלט מציפורניי הנאצים בבחורתה, כאשר היא עלתה ביחד עם אמה (בתו של בעמח"ס זכרון שלמה ועוד) לישראל - לאחר המלחמה הארורה.

מספר שנים לאחר שעלתה לארץ והתחנכה בסמינר בירושלים, היא קיבלה הצעת שידוך את כ"ק האדמו"ר מטשאקווא, והם התארסו וקבעו את מקום מגוריהם בשכונת בתי אונגרין בירושלים.

לפני יותר מחצי שנה ביתה הרבנית דינה גשטטנר ע"ה ובעלה יבדל"א הרבי, היו מאושפזים בבית החולים. ברצון הבורא בתו החשובה נפטרה - מה שדרדר את מצב בריאותה של הרבנית.

קרובת משפחה מספרת ל'כיכר השבת' כי "הרבנית היתה בעלת חסד ומכניסת אורחים בצורה יוצאת מן הכלל, והיתה נוהגת לארח בביתה אנשים חסרי בית, ממשפחות מצוקה".

"הרבנית ע"ה מעולם לא התלוננה על נזקים שנגרמו בביתה כתוצאה מהאורחים הרבים, עד כדי כך שפעמים רבות אנשים שהגיעו לביתה בזמן מנוחתה, גרמו לרבנית להתרומם ממיטתה ולשרת את האורחים".

"הרבנית עמדה לימין בעלה האדמו"ר במשך כל שנותיו, וגם כשיצא לחו"ל לטובת ענייני הכשרות, היא נשארה לבדה בביתה כדי לטפל בילדיה במשך שבועות ארוכים".

השאירה אחריה שתי בנות נוספות שיבל"א; הרבנית האלמנה מרת לאה כהנא, והרבנית רוחמה טוורסקי, אשת הגאון הרב יצחק יהודה טווערסקי, ר"מ בישיבת 'מאור עינים' - רחמסטריווקא.

מסע הלוויתה של הרבנית יצא מחר בשעה 13:00 משמגר דרך בית המדרש 'טשעקווא' ברחוב יונה בשכונת גאולה בירושלים - ככל הנראה להר הזיתים, שם תטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר