"יש דמיון רב"

התרגשות בחב"ד: האם זוהי תמונת הרש"ב?

תמונה לא מוכרת, שצולמה לכאורה בשנת תרס"ח, מעוררת חילוקי דעות והתרגשות בחסידות חב"ד: האם מדובר בתמונת הרבי הרש"ב, שעד כה ידוע רק על תמונה אחת שלו? (חסידים)

(צילום: ללא קרדיט)

תמונה עתיקה נחשפה באחרונה, עם הכיתוב: "רבי שלום דב בער שניאורסון, תרס"ח, 1908 למניינם". האם מדובר באדמו"ר השישי של השושלת החב"דית?

בגב התמונה נכתב בשפה הרוסית: "בית דפוס לצילום ופיתוח תמונות במוסקווא משנת 1850. סרטי צילום, התמונות נשמרות בשביל הזמנות עתידיות והגדלות".

עד כה, ידוע רק על תמונה אחת של האדמו"ר הרש"ב, שסירב באופן סדרתי להצטלם, מלבד כאשר נאלץ להנפיק דרכון לפני נסיעתו לטורקיה.

האם אכן מדובר בתמונת הרבי? מנהל ספריית אגו"ח העולמית, הרב שלום דובער לוין, אמר לאתר החב"די COL כי "יש דמיון רב. אין ספק שעל ידי תוכנות מיחשוב אפשר לברר בבירור אם שתי התמונות הן של אותו אדם".

לדבריו, התאריך הגיוני, שכן "האדמו"ר היה במוסקבא בשנת תרס"ח רק פעם אחת בחודש אייר (כך על פי הפספורט שלו, ועל פי מכתביו). הוא נסע לשם לשבועיים לגיוס כספים עבור תומכי תמימים. ואולי התמונה היתה עבור אחד מהנגידים התורמים".

עם זאת, יש משהו שלא מסתדר. המעיל. הרב לוין המשיך בתגובתו ל-COL: "אמנם בחודש אייר (מאי) לכאורה לא היו זקוקים למעיל כזה. ובכל אופן בהכרח למסור לבירור אצל מומחים על ידי תוכנת מיחשוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר