צפו בתיעוד

פוטין בנאומו: "השואה, זו טרגדיה שנזכור לעד"

נשיא רוסיה נשא דברים בפורום השואה הבינלאומי בירושלים כשהוא מזכיר את פשעי הנאצים ועוקץ בעקיפין את "משתפי הפעולה" שלדבריו אכזריותם עלתה על זו של הנאצים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשא היום (חמישי), נאום בפורום השואה הבינלאומי בירושלים כשהוא מתייחס לשואה אך לא מפספס את ההזדמנות לעקוץ את הפולנים איתם יש לו מתיחות רבה בתקופה האחרונה.

"אנו זוכרים את כל קורבנות הנאצים, בהם שישה מיליון יהודים שנספו במחנות ההשמדה והמוות. השואה הייתה ועודנה הפצע העמוק שלנו. זוהי טרגדיה שאנו נזכור לעד", אמר הנשיא הרוסי והוסיף, "לפני נסיעתי לירושלים גיליתי מסמכים אמיתיים, דיווחים של חיילי הצבא האדום לאחר שחרור אושוויץ. רבים מהם נכתבו בכתב על ידי חיילים וקצינים של הצבא האדום ביום השני והשלישי לאחר שחרורו של המחנה. המסמכים האלה מתארים את ההלם שפקד אותם. העדויות האלה מעוררות כאב".

"פשעי הנאצים, הפעילות המחושבת שלהם, כפי שהם קראו לזה ה'פתרון הסופי של הבעיה היהודית', היא למעשה אחת מנקודות השפל בתולדות האנושות", הוסיף פוטין כשהוא מפנה את חיציו מול הפולנים, "יש לזכור שהיו משתפי פעולה למעשים הנוראים האלה ואכזריותם עלתה על האכזריות הנאצית. במפעלי המוות של מחנות ההשמדה עבדו לא רק הנאצים, אלא גם משתפי הפעולה שלהם ממדינות רבות באירופה".

נשיא רוסיה הוסיף: "היום אנו זוכרים את כל קרבנות הנאצים, בהם שישה מיליון יהודים שנספו במחנות ההשמדה, מתוכם 40 אחוזים הם אזרחי ברית המועצות לשעבר. לכן, השואה הייתה ועדיין הפצע העמוק שלנו. זוהי טרגדיה שנזכור לעד. פשעי הנאצים, הפעילות המחושבת שלהם - כפי שהם קראו לה 'הפתרון הסופי של הבעיה היהודית' - היא למעשה אחד הדפים הנוראים של תולדות האנושות".

פוטין הגיע הבוקר לישראל יחד עם עשרות מנהיגים בכירים מכל העולם, בהם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נשיא צרפת עמנואל מקרון והנסיך צ'רלס והם משתתפים בטקס המרכזי של אירועי פורום השואה העולמי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ במוזיאון יד ושם בירושלים, שמתקיים תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות".

אחת הסיבות שהאירוע עבר מאושוויץ לירושלים, הוא המתיחות הרוסית מול הפולנים, מתיחות שהותירה את הנשיא הפולני בביתו כשהוא מוותר על השתתפותו באירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר