התפריט המלא

נשיא צרפת תהה: "האוכל הזה באמת כשר?"

שלום קדוש, מהשפים הנחשבים בישראל, מספר ל'כיכר השבת' על הארוחה הייחודית והכשרה שבישל בבית הנשיא לכל מנהיגי העולם שבאו: קדוש: "זו השליחות שלי" (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
השף שלום קדוש עם מקרון (צילום: לע"מ)

השף הבכיר שלום קדוש, שף רשת 'פתאל' ומלון 'לאונרדו פלאז'ה' ירושלים, היה אמון על ארוחת הערב שנערכה אמש (רביעי) בבית נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ל- 45 מנהיגים מכל רחבי העולם שהגיעו לישראל במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי.

רגע מעניין התרחש במהלך הארוחה אמש, כאשר נשיא צרפת עמנואל מקרון התפעל מהארוחה הכשרה שהוגשה לו בבית הנשיא ושאל את השף: "איך זה שהאוכל כל כך טעים?" ושאל בפליאה "האם הוא כשר?", והוא השיב: "בוודאי שכשר, השליחות שלי היא להראות שגם אוכל כשר יכול להיות טעים והטוב בעולם".

"המפגש עם נשיא צרפת ריגש אותי מאוד. אני 40 שנה בתחום האוכל ואתמול זה היה האירוע הכי מרגש שהיה לי בחיים", מספר השף שלום קדוש בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', "אני מבשל רק אוכל כשר. אני אדם דתי שמתפלל כל בוקר ושומר כשרות, המקור שלי הוא ממשפחת רבנים חשובה ממרוקו וחשוב לי לשמור על הצביון היהודי. האירוע הזה המחיש לנו כיהודים שגם שועי עולם יכולים ליהנות מתפריט אוכל כשר ועשיר".

לדבריו: "יש לי קשרים עם שפים בכירים בעולם, אפילו בבית הלבן בוושינגטון. כשאני מזמין שף מחו"ל לבקר במטבח שלי במלון בישראל אז אנחנו יכולים לבשל יחד בצורה כשרה וליהנות יחד מהאוכל. אבל שאני נוסע לבקר שפים בכירים בעולם אני לא יכול לבשל ולאכול איתם מטעמי כשרות - הם מבינים אותי ומכבדים את הדרך שלי".

השף קדוש בישל בעבר ארוחות למנהיגים בכירים מהעולם שהגיעו לביקור בישראל, אך הפעם הוא הבין את החשיבות של האירוע ושמדובר במשהו גדול ויוצא דופן: "ההכנות לא היו קלות בכלל, במשך כשבועיים נערכתי לארוחת הזו. בדרך כלל שאתה מכין ארוחה למנהיג ממדינה אחת אז אתה מתרכז באותה מדינה ובודק עם השפים באותה המדינה מה מקובל לאכול אצלם ולפי זה אתה יודע מה להכין - באירוע הזה התאמתי את האוכל בצורה מגוונת מכלל המדינות בכדי שכלל המנהיגים יהנו מהטעם", אומר השף ל'כיכר השבת'.

והנה לפניכם התפריט הכשר שהוגש לאנשים החשובים בעולם: בתחילה הוגשה מנה ישראלית של חצילים בטחינה עם קדאיף ואבוקדו. למנה ראשונה, הוגש דג בר ים עם קרם שורשים ופרחי מלפפונים וירקות מבושלים. למנה העיקרית, קיבלו המלכים והנשיאים פילה בקר ברוטב בורדולז צרפתי, יין וציר עגל עם מח עצם. ולסיום, הוגש קינוח מרענן של מרקיז שוקולד עם פירות בסידור מיוחד עטוף במנגו ופסיפלורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר