בימין מזהירים מנסיגות

דרמת 'תכנית המאה': טראמפ יציב תנאים בלתי אפשריים לפלסטינים

כך צפוי הנשיא האמריקני הטוב ביותר לישראל להוביל אותה להישג היסטורי ולחשק את הפלסטינים, ב'תכנית המאה' המתוכננת • וגם: מדוע בכל זאת מודאגים במפלגות הימין (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזו (צילום: פלאש 90)

ביקורת חריפה הערב (חמישי) במפלגות הימין ובהנהגת ההתיישבות ביו"ש, בעקבות החשיפה כי נשיא ארה"ב טראמפ ייפגש בשבוע הבא עם נתניהו וגנץ ויציג בפניהם את תכניתו המדינית להסדר מול הפלסטינים המוכרת בשם 'תכנית המאה' - זאת למרות ההישג ההיסטורי לטובת ישראל, הטמון בה.

כזכור, על פי הדיווח של כתב 'חדשות 12' עמית סגל, הפגישה המדוברת תתקיים ביום שלישי הקרוב, כאשר מסתמן שבמסגרת העסקה תוכל ישראל להחיל את 'החוק האזרחי' בכל היישובים הישראלים ביהודה ושומרון.

התכנית הדרמטית תכלול החלטה להשאיר בידי הפלסטינים את כל המקומות שבהם ישנה התיישבות פלסטינית צפופה, כאשר התנאים אותם יציב טראמפ לפלסטינים, כדי שכך יוחלט, הם בלתי אפשריים מבחינתם: הכרה בישראל כמדינה יהודית, פירוז עזה, פירוק חמאס מנשקו והכרה בירושלים כבירת ישראל.

ההכרה המסוימת של ארה"ב בריבונות ישראל על ישוביה ביהודה ושומרון תגיע, במידה והפלסטינים ישיבו בשלילה לתנאיו של טראמפ - מה שכאמור צפוי לקרות.

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט, שר הביטחון, הגיב לפרסומים הללו: "הנשיא טראמפ, קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים. מפלגת ימינה תעמוד על המשמר. אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה".

גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מבכירי מפלגתו, הבהיר כי לא יאפשר מסירת שטחים. "מהמעט שאנחנו יודעים על 'תוכנית המאה', יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים".

"אחת הסיבות הכי חשובות שבשבילם נכנסתי לעשיה הציבורית היא לשמור על ארץ ישראל ולפתח אותה ולמנוע בכל כוחי את חלוקתה. זה מה שיוביל אותנו גם עכשיו", הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי.

מספר 3 בימינה, השרה לשעבר איילת שקד, כתבה: "מהמעט הידוע לנו על התוכנית, יש בה הזדמנויות אך גם סיכונים רבים. לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית ולהפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו"ש".

איילת שקד, על התכנית הדרמטית (צילום: דוברות)

גם בהנהגת ההתיישבות התגובות מעורבות. יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית ערבות הירדן, דוד אלחייני, אמר לחדשות 12: "ממה שאני מכיר, זה הישג אדיר לראש הממשלה. החלת ריבונות בבקעה זה הישג דרמטי, ומשפרת את הביטחון האישי של תושבי ישראל. אחרי 52 שנה תוכנית אלון קורמת עור וגידים. זה הישג דרמטי למדינה ולנתניהו".

"גם אם תהיה אמירה על מדינה פלסטינית צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה. אנחנו הולכים לקבל קרוב ל26-27% משטחי יהודה ושומרון, זה שטח לא מבוטל. מדינה פלסטינית? אנחנו צריכים להיות מפוכחים, הפלסטינים לעולם לא יקבלו את התוכנית הזאת".

מנגד, ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת', הגיב: "מדובר בהצטרפות פעילה לקמפיין הבחירות של הליכוד . מעולם לא היתה כזו התגייסות והתערבות של גורם זר בבחירות בישראל בהסכמת שני הצדדים".

"הצגת עסקת המאה שתביא לסיפוח התנחלויות ושטחים שנכבשו ב67 היא אולי מתנה למתנחלים אבל מתכון להמשך הסכסוך והחרפתו ויצירת אפרטהייד הלכה למעשה . שום ממשל אמריקאי לא יצליח לחסל שאיפותיו של עם להשתחרר מהכובש ולזכות בחירות", סיים טיבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר