רכילות מהודרת

זופניק בכיכר • כל התמונות והנייעס של השבוע

התמונות, הנייעס והסיפורים הפיקנטיים של השבוע - ב"זופניק בכיכר" • על ההגשה: אבי רבינא • על הסיוע: איציק אוחנה • והשבוע: 'דגל' נגד התקשורת? הברכה של דרעי על פוטין, המכרז על 'קול חי' ומי היה בהופעה של מ.ב.ד? (זופניק)

זופניק | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

• הנאמנים של 'דגל התורה' שפשפו בבוקרו של יום רביעי את העיניים, וסרקו שוב ושוב את הביטאון המפלגתי, אך לא מצאו אזכור לפגישת חברי הכנסת של המפלגה אצל גדולי ישראל, בליל אמש, כפי שנהוג בפגישות אלו.

'זופניק' שבטוח כי אין מקרה בעולם, מתכבד לחשוף בפניכם כי תמונה שהודלפה בלעדית ל'זופניק', דקות לפני פגישת חברי הכנסת בראב"ד, גרמה למיני סערה שהובילה להחלטה לנדות את התקשורת מהפגישה בבית הרבנים.

אחד מרבני המפלגה שהתוודע להדלפת התמונה, התבטא: "אנחנו בגלות".

החרמת התקשורת קיבלה גיבוי מפתיע מיו"ר המפלגה מוישה גפני שהעביר מסר טלפוני למנכ"ל העיתון זליג אורלנסקי לצנזר את הידיעה על הפגישות. 'זופניק', שמתקשה להתרגל לחרמות, היה שם לתעד את שיחת הטלפון בין השניים.

גפני בטלפון
זליג בטלפון

• רגע, סקופ בהול! "ברוך... שחלק מכבודו לבשר ודם", כך בירך יו"ר ש"ס אריה דרעי לכבודו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ומעשה שהיה כך היה - בלעדי ב'זופניק': רבקה רביץ, ראש הלשכה של הנשיא ראובן ריבלין, הזכירה לדרעי לברך על פוטין, אך יו"ר ש"ס שנודע בשליטתו התורנית, הסתפק אם צריך לברך בשם ומלכות.

הרל"שית, מיהרה לעדכנו כי בעלה, יצחק רביץ, ראש מועצת קריית יערים, שאל על-כך את מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, וזה הורה לברך.

ולמה צריך לברך עליו? כי יש לו סמכות להוציא להורג. 'זופניק' רועד מפחד.

ביבי מוזמן לנאום, דרעי מפלס את דרכו החוצה (צילום: לע"מ)

• ואם כבר פתחנו ב'דגל התורה', אז רק תדעו שהנציג החרדי היחיד שהשתתף השבוע במפגש היוקרתי שערך יו"ר הכנסת עם בכירי הקונגרס היה ח"כ יעקב אשר. נגלה לכם כי ההזמנה לטקס בוצעה לאחר תפילת מנחה בביהכנ"ס של הכנסת לפני כשבועיים ע"י יו"ר הכנסת.

חפשו את אשר

• מה גרם לשר אריה דרעי לעצום את עיניו בישיבת הממשלה? טובי המוחות התחבטו בשאלה שהסעירה את היושבים סביב שולחן הממשלה, מקורבי דרעי טענו בשיחה עם 'זופניק' כי לא היו דברים מעולם וכי הוא בסך הכל נוהג להתרכז בעיניים עצומות, וכך היה.

נים ולא נים (צילום: עטרה גרמן)

• אין רגע משעמם ברדיו 'קול חי', בקרב בין ההנהלה הנוכחית למתחרים על מכרז השליטה ברדיו. 'זופניק' גילה כי פוליטיקאים בעלי שם התבקשו השבוע להתערב ולבחוש במכרז לטובת אחד הצדדים המתמודדים, אך תקדים 'וואלה'-'אלוביץ', נתניהו-נוני מוזס, הותיר אותם לעמוד מנגד.

בקרב על הזיכיון נמצאים מן הצד האחד הבעלים יצחק מירילשווילי, מנכ"ל הרדיו אבי רוזן והשרה לשעבר דליה איציק שמובילה את ההתמודדות החוזרת על הזיכיון. מנגד, ניתן למנות את אנשי עיתון 'משפחה' אלי פלאי ויוסי אליטוב אליהם הצטרפו גם הבעלים של 'אושר עד', כאשר בראש הקבוצה עומד מוטי שקלאר.

• ואם עוסקים ב'קול חי', מאחורי כל ליינאפ מצליח עומד עורך. עד כמה אתם מכירים את האנשים שקובעים את סדר היום שלכם? 'זופניק' חקר וגילה כי העורכת הראשית של המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' הגברת אסתי פלד קיבלה הצעה לנהל את הדסק החרדי ב'כאן 11', פלד סירבה, ובמקביל קודמה לראש דסק האקטואליה של הרדיו.

• ומה חדש עם הבולדוזר הגוראי מנחם גשייד? ובכן, מתברר שהוא מנצל את הזמן הפנוי שלפני סחרחורת הבחירות לקפיצה לעסקים מעבר לים. עם זאת, כשראה את איש אמונו של 'זופניק' על שרוול המטוס, סובב את גבו והתאמן על פוזה של "כאחד האדם".

• כמה יהודים התרגשו ורעשו בשבוע האחרון, ולא, לא בגלל הגעתם של מנהיגי העולם לישראל, או לחלופין מינויו של משולם נהרי לסגן שר הרווחה, אלא בשל מעמד סיום הש"ס של 'דגל התורה'. טוב, אם אתם מתעקשים, "סיום הש"ס המאוחד". כמה מאוחד? בתיעוד שלפניכם לכדנו את יו"ר ש"ס אריה דרעי, מוישה גפני, מוישה ליאון, אורי מקלב ויעקב אשר בריקוד עליז.

עליזים ורוקדים מאוחדים

• ואם במצוקי ארז נדבקה האחדות, מה יאמרו עוזרי ועוזרי עוזריהם?! הנה תיעוד שתראו רק כאן: יוני משריקי (של דרעי), חיים רבינוביץ (של אייכלר), שמוליק יעבץ (של קלרמן), דוד וורצמן (של מקלב) וחיים קרליץ מ'המוקד' מקפצים בעליזות.

ריקוד העוזרים

• מאחורי הקלעים של האירוע הנפלא זכה 'המלך' מרדכי בן דוד, שחשף כי סיים כבר ארבע פעמים את הש"ס, לתמונה היסטורית עם הבוס של 'דגל התורה', מוישה גפני כשלצדו הבן יקיר הרב אליהו.

• להרים אירוע בשבוע? לא משהו שמרגש 'דגלאים' מנוסים כמו שלומי פולק, שמוליק וואלף ומאיר מילר שהיו שם כדי לבדוק שהכל מתקתק. ותקתק.

ויעשו כולם

• מנהל סמינר 'דרכי רחל', הרב יחיאל מנדלסון, כנראה לא ידע ש'זופניק' אורב לו ומתעד אותו בעוד שעת צהריים תמימה. עכשיו הוא יודע.

• משהו טוב עובר על ר"ע ירושלים משה ליאון ולשכתו. זה שבוע אותו התחיל ליאון בנאום ה"מורון שר התיירה" המשובח במעמד סיום הש"ס של 'דגל התורה', והסתיים בנאום קולח בפני הנשיא ולדימיר פוטין ומנהיגי המדינה. נשמות טובות פרגנו לליאון בסרטון ויראלי כובש עם ידידו דרעי. אל תפספסו.

מ"כבודו במקומו מונח" ועד "תשתוק אתה" (צילום: שיא לייב)

• בשולי הכנס, צדה עינו של 'זופניק' בעו"ד הממולח יאיר אקשטיין מבכירי הלשכה לוחש (כמעט) על אוזנו של פוטין.

• ממש במקרה, שבוע לאחר הבגידה הגדולה שטלטלה את הציונות הדתית, איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין מ'עוצמה יהודית' היו זקוקים לקצת רוגע. השניים הצטופפו בשולחן עמוס במסעדה היהודית בבני ברק. 'זופניק' ממליץ על ירושלי'מער באוואוסטער לאקשן קוגל (קוגל אטריות ירושלמי מסורתי).

תיאבון עם כל העוצמה

• עד לפני שנים ספורות, חייו של ליפא שמעלצר נראו כמו חיים של כוכב פופ ענק, הוא כיכב באין ספור הופעות, ומשך ללא הרף את תשומת לבם של חובבי הפפארצ'י לאחר שהפגין 'נועזות' בשיריו, מלבושיו, משקפיו והתנהגותו.

כידוע, שמעלצר שינה כיוון, התחזק ואף כיכב בלא מעט סיומי ש"ס בעת האחרונה. אחד מהם התרחש אמש (רביעי) בקריית אתא, בפועלו ויוזמתו של האיש מאחורי הקלעים רפי אילוז שבלעדיו ספק אם האירוע היה יוצא אל הפועל, שנערך במעמד גאב"ד מאקווא וכל הרבנים ומגידי השיעורים, מכל העדות והחוגים, נציגי ש"ס ונציגי שאר המפלגות.

'זופניק' כאן לספר לכם כי שמעלצר זכה לעשות שימוש אצל הגאב"ד בנעוריו וזכה לקרבתו במשך כל השנים וניאות להגיע ליממה אחת לישראל, כדי להופיע במעמד עם הגאב"ד.

ליפא כובש את קריית אתא

• לצד ליפא שמעלצר הופיע גם הלהיט המרוקאי העכשווי, הפייטן משה לוק, שרענן את האווירה ועשה כבוד למארגנים הספרדים.

• האם שמעלצר יופיע גם באירוע בחסידות גור? המפיק פנחס פלינקר מחסידות גור נצפה סוגר פינות עם הזמר החסידי.

המפיק והלהיט

אבי יוספי, שגם בבחירות הללו ילווה את קמפיין 'הליכוד' במגזר החרדי, ובהתחשב בעובדה ש'כל קול קובע', נפגש השבוע כמעט באקראי עם הרבנית מתולדות אברהם יצחק בבית החולים הדסה עין כרם. עובר אורח תיעד ושלח.

פגישה אקראית

• יום רביעי, רחוב ראב"ד בני ברק. 'זופניק' תיעד מרחוק את רפאל מאיר, מי שהיה בעבר קמב"ץ כינוסי החירום של 'דגל התורה' ממתין בקבלת קהל, כאחד האדם. איציק אוחנה, כתב הברנז'ה של 'כיכר השבת', נצפה אף הוא שומר מרחק ממאיר, בדרכו לקודש פנימה.

יש קליטה על המרפסת

• אם בארזים נפלה שלהבת... אותו רפאל מאיר שכבר הוכתר לא פעם כלוחם את מלחמתה של היהדות החרדית האותנטית בשבועונים, בטכנולוגיה, בזמרים ובשאר ירקות. נצפה ממש, אבל ממש כאחד האדם, בהופעה של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד ב'היכל מנורה' השבוע.

הלם: רפאל מאיר בהופעה של מרדכי בן דוד

• לעיתים כשאנחנו מביטים באנשי ציבור - אנחנו שוכחים כי לרוב גם להם יש משפחה לנהל. וכשיש משהו שהם צריכים לעשות למען הילדים שלהם, הכל יכול לחכות. מזכ"ל 'דגל התורה' (כן, כן, זה סופי) יצחק פינדרוס נצפה השבוע בדרך להעמיס עגלה ב"שערי רווחה" בירושלים.

המזכ"ל בשער

• ומי שנתפס השבוע בסיבוב קניות בפפוס, הוא איש יחסי הציבור ו'הליכוד' יוסי רוזנבוים שלקח הפוגה מקלחת הבחירות לעשות לעצמו ומשפחתו.

כאחד הפפוסים

• הסערה ברבנות הראשית מבעבעת, אבל את הרב עו"ד שמעון יעקבי, מנהל בתי הדין הרבנים לשעבר, זה פחות מעסיק. 'זופניק' תפס אותו בעין הסערה בוחר 'ירוקים' ברמי לוי.

• האם מזג האוויר הסגרירי תפס אתכם לא מוכנים? נמצא המודל לחיקוי שלכם לחורף הקרוב – ירח טוקר שבירך השבוע 'דיין האמת' ללא שם ומלכות על רכבו שנגנב, לא אמר נואש, ובליל הגניבה כבר מצא את עצמו ברכבו של איש הביטוחים יוסי רפאלי. 'זופניק' שמע שירח לא עזב, עד שווידא כי הפיצוי יהיה הגון דיו, לכבוד התורה.

ובציוצים ננוחם

• מה הקשר בין איש היח"צ מוטי זילברברג, איש החסד חונא דייטש ובעל המנגן מאיר אדלר? אם נשפוט על פי הצלחות, הרי שהשלושה פצחו בדיאטה בו זמנית. טוב, לא באמת...

סעודת מצווה אחרי סיום הש"ס

• כל איש תקשורת מתחיל יודע שהעובדה שהוא נמנה על מכריו של 'זופניק', זה אומר שבכל רגע נתון יכול להגיח צלם משום מקום - ולתקתק לו סשן תמונות שלא בהכרח ישמח אותו. אז מה עשו אבי גרינצייג ובנו יונתן? השניים ככל הנראה תכננו לצאת לערב של אבא ובן במעמד סיום הש"ס השבוע, 'זופניק' שהבחין בצמד דאג לתעד אותם מבלי להפריע לאווירה הנפלאה.

אבות ובנים

• אין ספק שהקדנציה של שרוליק פרוש, ר"ע אלעד, כללה כמה רגעי שיא טובים יותר, וטובים פחות. השבוע, תפס צלמנו את הראיס המקומי, עושה את דרכו לציונו של ר' שיעלה קרעסטירר בהונגריה. בתמונה: בתפקיד האורח בהכנסת אורחים המקומית.

הראיס האורח

מרדכי חסידים, הלוא הוא 'רב הסלבס', מוכיח שהוא לא מקובע. השבוע החליט לבקר גם אצל אחיו האשכנזים, וכך, בערבו של יום שני, מצא את עצמו מתברך בחדר הלימוד של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי.

• חשבת שלא יזהו אותך? אז חשבת. אחרי תקופה שבה חרש את הארץ והעולם בהופעות והרצאות על זמן שהותו בכלא, האסיר לשעבר שלום מרדכי רובשקין רק רוצה שיניחו לו לנפשו. אבל שליחנו שקפץ השבוע לשאת תפילה על קברו של בעל התניא, פגש את רובשקין והנהן בברכת 'שלום עליכם'.

(צילום; פאייכלה)

• ולקינוח, תיעוד של 'זופניק' טרי טרי מהערב: נשיא הקונגרס היהודי האירו-אסייתי איש העסקים מיכאל מירילשוילי עם רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר בשולי אירוע לרגל סיום ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במלון 'אורנייט' בי-ם

מירילשוילי והרב לאזאר, הערב

יש לכם סיפור פיקנטי על דמות מוכרת? צילמתם תמונה מעניינת של סלבס חרדים או שלוחי דרבנן מתפנפנים בחו"ל / טורפים במסעדה / או סתם באמצע הליך שגרתי מחיי היום יום? 'זופניק' כאן בשבילכם, בכל עת ובכל זמן - לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר