אחרי חודשים ארוכים

'הפלג' חוזר להפגין, בגלל העריק האתיופי

בתגובה למעצר בנו של אחד מרבני העדה האתיופית על ידי המשטרה הצבאית, לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס, מודיעים ב'פלג' כי ייצאו להפגין למען שחרורו ביום ראשון הקרוב (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הפגנה של 'הפלג'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כפי שדווח לראשונה היום (חמישי) בצהרים, ב'כיכר השבת', אמש בשעות הלילה נעצר בן ישיבה בנו של אחד מרבני העדה האתיופית זאת עקב אי התייצבותו בלשכת הגיוס לדיחוי.

הבחור משתייך לפלג הירושלמי, והוא נעצר בביתו שבעיר אור יהודה, העובדה שהבחור נעצר בביתו ואינו מתייצב כהוראת רבותיו רבני הפלג, הביאה להחלטה לצאת להפגנות.

בשעה זו החליטו בפלג הירושלמי לצאת להפגנות, ההודעה יצאה על ידי הגוף הרשמי המטפל מטעם הפלג הירושלמי בכל נושא הגיוס, ארגון 'הועדה להצלת עולם התורה'

הארגון פרסם את ההודעה הבאה "בעקבות מעצרו הנפשע באישון ליל. של 'בן העליה', אסיר עולם התורה, הבחור החשוב גמליאל מדהני, בנו של רב העדה האתיופית באור יהודה, שלא מתייצב בלשכות הגיוס כהוראת רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצוק"ל".

"התכנסו הערב רבני הוועד להצלת עולם התורה במעונם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, ושמעו מהם על החובה הגמורה *לצאת ולהרעיש עולם ומלואו במחאה על מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה"

"ציבור בני התורה ייצא בהמוניו למחאה רבתית בירושלים, ביום ראשון (כ"ט טבת תש"פ) בשעות אחר הצהריים. לא ננוח ולא נשקוט עד תבוסתה המלאה של המזימה לפגוע בציפור הנפש של עולם התורה, שמתאפשר ע"י חוק הגיוס הנורא המספסר בנשמות בחורי ישראל". נאמר בהודעה.

יצוין, כי עברו חודשים ארוכים בהם באופן רשמי לא נערכו הפגנות כאלו, והמארגנים נחושים לגרום להשבתת התחבורה הציבורית במרכז ירושלים ביום ראשון.

מי שמייצג את בן הישיבה שנעצר הוא עו"ד מנחם שטאובר שינסה לשחררו בדיון שיתקיים מחר (שישי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר