מ"עסקת המאה" לחסינות

גנץ המריא לארה"ב וישוב בשלישי; נתניהו ימריא בצהריים

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ המריא הבוקר וושינגטון לקראת פגישתו מחר עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על "עסקת המאה" וישוב לארץ לדיוני החסינות בשלישי. רה"מ נתניהו ימריא בצהריים (מדיני, פוליטי)

גנץ, טראמפ ונתניהו (צילומים: מרים אלסטר, אמיר לוי ויונתן זינדל - פלאש 90)

השבוע הפוליטי: נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, ייפגש ביום שני, בנפרד, עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר יפרס את "עסקת המאה לשלום במזרח התיכון, זמן קצר קודם לכן.

גנץ, נחלץ אמש (מוצאי שבת) מהתרגיל הפוליטי שזימן לידו נתניהו, כשביקש מארה"ב להזמין גם את גנץ לדיון ב"עסקת המאה", והודיע כי ימריא לפגישה נפרדת עם טראמפ.

הבוקר, המריא גנץ לוושינגטון, כשהוא מלווה באלוף במיל' אמיר אשל, מפקד חיל האוויר לשעבר וראש אגף התכנון במטכ"ל, שמשמש כיועצו של גנץ ל"עסקת המאה" ושליחו מול האמריקנים; ד"ר יורם טורבוביץ', חבר הצוות האסטרטגי של 'כחול לבן' וראש המטה שלו, מעיין כהן.

נתניהו, אמש (צילום: איתי בית-און / לע"מ)

גנץ ייפגש עם טראמפ מחר בבוקר והפגישה תהיה סגורה לתקשורת. אמש, אמר לתקשורת כי "בתיאום עם הממשל האמריקני, נעניתי להזמנתו האישית הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ להיפגש עמו ביום שני כראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל ואני מודה לו על ההזמנה החשובה הזו".

גנץ הוסיף והבהיר כי "בתום פגישתנו החשובה אשוב לישראל כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימריא היום בשעה 14:00 לוושינגטון יחד עם ראש המל"ל, ראש הסגל אשר חיון, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ושגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר. נתניהו ייפגש עם טראמפ ביום שני וביום שלישי, אך עדיין לא ברור האם ביום שני השניים ייפגשו לפני פגישת טראמפ וגנץ או לאחריה.

נתניהו ימריא לארץ ביום רביעי וינחת כאן רק ביום חמישי, לכאורה אחרי דיוני החסינות בכנסת, במידה ויתקיימו כמתוכנן.

אמש, פרסם נתניהו סרטון בו אמר כי "פעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת ואסור להחמיץ אותה. יש לנו היום בבית הלבן את הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם, ולכן יש לנו את ההזדמנות הגדולה ביותר שהייתה לנו אי פעם. במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ וצוותו, על הצרכים הביטחוניים והלאומיים החיוניים ביותר שלנו שחייבים להיכלל בכל הסדר מדיני. מצאתי אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים הללו.

"לכן, אני מלא תקווה שאנחנו עומדים לפני רגע היסטורי בתולדות מדינתנו. אני יוצא לוושינגטון בתחושה של שליחות גדולה, של אחריות גדולה ושל הזדמנות גדולה, שלא תחזור על עצמה להבטיח את עתיד ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר