הסיפור המפתיע • צפו

הגר"צ פרידמן הגיע לביקור בבית הורי העצור גמליאל מדהני

הגאון רבי צבי פרידמן, מרבני 'הפלג' הגיע לביקור מיוחד בבית משפחת מדהני באור יהודה וחיזק ועודד את ההורים שבנם נמצא במעצר • 'כיכר' עם הסיפור המפתיע של המעצר (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

לקראת השעה 11 בלילה הערב (ראשון), הגיע הגאון רבי צבי פרידמן, ממנהיגי הפלג הירושלמי, לביקור מיוחד בבית הוריו של האסיר גמליאל מדהני באור יהודה, שהבוקר הוארך מעצרו בבית המשפט הצבאי ביפו עד ליום חמישי הקרוב, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי למשפחת מדהני לא היה שום קשר עם הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל או עם אי מי מרבני הפלג. אלא שבנם גמליאל למד בישיבת "זהר התורה" שבראשות הגאון רבי בצלאל טולידנו, שם שימש כר"מ הגאון הצעיר רבי דב פלאי זצ"ל שנלב"ע לפני מספר חודשים, והשתייך לפלג הירושלמי.

הבחור שנקשר מאד עם מורו ורבו הרב פלאי זצ"ל, קיבל על עצמו ללכת בדרכו, ומשכך לא התייצב בלשכות הגיוס, כהוראתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל.

גמליאל אף הירבה לפקוד את מעונו של הגר"ש אוירבך, ונכרך אחריו בקשר הדוק. הגר"ש הירבה לקרבו ולעודדו.
הגר"צ פרידמן עודד את הורי הבחור "יש לכם זכות גדולה שבנכם נעצר על קידוש שם שמים, בגין סירובו להתייצב בלשכת הגיוס, ולסייע לתהליך גיוס ומיון החרדים בלשכה".

הורי הבחור הודו נרגשות לרב צבי פרידמן, וסיפרו שיצאו בהפעלות כששמעו על ההפגנה הגדולה שהתקיימה היום למען בנם, וכן על הגיבוי המיוחד שקיבלו בבית המשפט מעסקני הפלג, שעומדים מאחורי הבחור שלא מכירים אותו בכלל. "לא האמנו שכך יהיה" אמרה אם הבחור למנהיג הפלג.

בעקבות ביקורו של מנהיג הפלג הגאון רבי צבי פרידמן בביתם, קיבלו על עצמם אחיו של האסיר ללכת בעקבות אחיהם, ולא להתייצב בלשכות הגיוס.

הגר"צ פרידמן התרגש למשמע קבלתם, ובירכם שבזכות החלטתם האמיצה, יפתח הקב"ה ליבם בתורתו, ויזכו לאור התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר