מתיחות בבגדד

3 קטיושות פגעו בשגרירות ארה"ב בעיראק

הקטיושות פגעו בשגרירות ארה"ב בעיראק ועל פי הדיווחים - שלא אומתו עדיין, אדם אחד נפגע בעת שאכל ארוחת ערב. האמריקאים עדיין לא הגיבו בצורה רשמית לאירועים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השגרירות בוערת (צילום: מתוך טוויטר)

המתיחות בעיראק נמשכת: שלוש קטיושות פגעו אמש (ראשון), כך לפי הדיווחים, בשגרירות ארצות הברית בעיראק. על פי הדיווחים שלא אומתו עדיין, לפחות אדם אחד נפצע מפגיעת הרקטה במזנון השגרירות בזמן ארוחת הערב.

באירוע הקודם בו נפגעה השגרירות האמריקאית, טראמפ הורה על חיסולו של קאסם סולימאני, וגם הפעם צפויים האמריקאים להגיב בחומרה על הפגיעה בשגרירות. האמריקאים מאשימים את איראן בתמיכה במיליציות שמבצעות את הירי לעבר השגרירות והבסיסים האמריקאים.

גורם ביטחוני אמריקני מסר לרשת "פוקס ניוז", כי לפחות רקטה אחת פגעה בשגרירות. הוא הוסיף כי כל בעלי התפקידים בפנטגון בטוחים, ושאין דיווחים על מקרי מוות או פציעות.

תיעוד מירי קודם לעבר השגרירות

דובר במחלקת המדינה האמריקנית אמר לרשת פוקס כי "המצב הביטחוני נותר מתוח, וארגונים חמושים שמקבלים גיבוי מאיראן נותרו איום. לכן אנחנו נשארים ערניים".

מדובר בהתגרות מכוונת וארוכה מצד המיליציות שנתמכות על ידי איראן, לצד פגיעת הקטיושות בשגרירות האמריקנית, חמש רקטות נוספות נחתו בגדת הנהר שסמוך ל"אזור הירוק" בבגדד, שבו שוכנות שגרירויות זרות רבות ובהן גם שגרירות ארצות הברית. הרקטות לא גרמו לפציעות או לנזקים חמורים.

שגרירות ארה"ב לא התייחסה לדיווחים בינתיים באופן רשמי, אך סביר להניח שטראמפ שהגיב בפעם שעברה בחומרה רבה לא ישתוק על הירי והפגיעה בשגרירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר