'פגיעה חמורה במשטרה'

בלש המשטרה שפרץ לדירה בבני ברק וגנב כסף ותכשיטים נשלח לכלא

20 חודשי מאסר בפועל נגזרו על שוטר בילוש, ממחוז דן של המשטרה, לאחר שהורשע כי פרץ לדירה ממנה עוכב אדם בתחנת המשטרה וגנב מעטפה עם כסף במזומן ושקית עם תכשיטי זהב (אקטואלי)

בלש בעת ביצוע מעצר. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שוטר בילוש, ממחוז דן של המשטרה, נשלח היום (שני) על-ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב ל-20 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור והתפרצות למקום מגורים.

הבלש, הורשע בגין מקרה שאירע במהלך חיפוש בדירה בבני ברק. במהלך החיפוש, איתר השוטר מעטפה ובה כ-7,500 שקלים במזומן, וכן קופסה ובה שקית תכשיטי זהב.

לאחר שבעל הדירה עוכב במשטרה, הוא מסר לשוטר את מפתחות דירתו. בעודו מעוכב בתחנה, נטל השוטר קטנוע משטרתי, נסע לדירה, פרץ אליה באמצעות המפתח וגנב את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים.

בית המשפט קבע כי "הנאשם התפרץ לדירה של המתלונן, באמצעות מפתח הדירה שהופקד בידיו הנאמנות, גנב את הכסף והתכשיטים, בעקבות החיפוש שביצע בתוקף תפקידו... תוך שניצל לרעה את תפקידו כשוטר ואת האמון שניתן בו ובמקום לשמור על החוק, במעשיו הוא כאמור פגע פגיעה חמורה במשטרה".

עו"ד אליסף קליין, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אמר כי "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי יש לראות בחומרה מצב בו שוטר מנצל את תפקידו ופורץ לדירתו של נחקר, המצוי בחקירה, באמצעות מפתח אותו קיבל מהנחקר מתוקף תפקידו כשוטר, כאשר במסגרת ההתפרצות גונב השוטר כסף רב ותכשיטים.

"בית המשפט קבע כי דינו של השוטר שביצע עבירת גניבה תוך ניצול תפקידו דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח ופיצוי כספי משמעותי".

יצוין כי מחקר מקיף של ה-INSS הנערך זו השנה ה-35 ברציפות, קובע כי האמון של הציבור בצה"ל עומד על נתון גבוה במיוחד של 93%. גם האמון ב'מוסד' גבוה מאד - 86%. בשב"כ מביעים 80% מאזרחי ישראל אמון. לעומתם, מצב אמון הציבור במשטרה טעון שיפור שכן 53% בלבד הביעו אמון במשטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר