שכחתם את תאריך יום הנישואין שלכם? לפי המדע זה בסדר

המשמעות של זיכרון אינה היכולת לזכור באילו שנים התרחשו מלחמות היסטוריות. חשוב שהמוח ישכח פרטים לא רלוונטיים ובמקום זאת יתמקד בדברים שעומדים לעזור לקבל החלטות בעולם האמיתי (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כולנו חווינו לפחות פעם אחת את הרגע הזה שבו, פתאום, בקלחת החיים, לגמרי פספסנו את רכבת המחשבות ושכחנו מה אנו אמורים לעשות. כן, זהו רגע לא נעים ואפילו מפחיד. אך ככל הנראה, זה בכלל לא דבר רע, כי מסתבר שפרקי הזמן הקצרים האלו של שכחה מוחלטת, הם למעשה סימן לכך שהמוח מתפקד כראוי.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Neuron", כשאתם מצליחים לזכור רק פרטים מסוימים, זה יכול להוות סימן לכך שהמוח שלכם יודע להפריד היטב בין מידע שיהיה שימושי לכם בעתיד לבין כזה שלא.

כחלק מהמחקר שהושלם באוניברסיטת טורונטו, נסקרו מחקרים קודמים שגילו כי גידולם של נוירונים חדשים בהיפוקמפוס (החלק במוח האחראי על הזיכרון) ככל הנראה, מעודד שכחה של זיכרונות מסוימים, כדרך לפנות מקום לעוד מידע חשוב.

"אנו תמיד לוקחים כדוגמא את האדם שיכול לפתור בקלות ובמהירות משחק טריוויה, אך נקודת הזיכרון אינה היכולת לזכור באילו שנים התרחשו מלחמות היסטוריות. חשוב שהמוח ישכח פרטים לא רלוונטיים ובמקום זאת יתמקד בדברים שעומדים לעזור לקבל החלטות בעולם האמיתי", אמרה פרופ' בלייק ריצ'רדס.

לכן, אם כל העניין של זכירת פרטים היא שהיא עוזרת לנו לקבל החלטות טובות יותר, הגיוני שהמוח יסנן את הידע הדרוש כדי לבצע בחירות מושכלות והגיוניות יותר. "אם אתם מנסים לנווט בעולם והמוח שלכם מעלה ללא הרף זיכרונות מנוגדים רבים, הדבר מקשה עליכם לקבל החלטה מושכלת", הסבירה ריצ'רדס.

חוקרים גיבו מחקר קודם משנת 2007 שגילה ששכחה היא "צורה של אינטליגנציה מפותחת מאוד" וכי אנשים שהיו יכולים לזכור טוב יותר מסרים מנוגדים, במקום לחזור על פרטים קלים, היו גם בעלי אינטליגנציה גבוהה יותר.

"נקודת הזיכרון היא להפוך אתכם לבני אדם אינטליגנטיים, שיכולים לקבל החלטות בהתחשב בנסיבות והיבט חשוב שיסייע לכם לעשות זאת, הוא היכולת לשכוח קצת מידע", חתמה ריצ'רדס.

אז בפעם הבאה שתשכחו לרגע את יום ההולדת של ילדכם, את ססמת הדוא"ל שלכם או היכן השארתם את מפתחות המכונית, אל תדאגו, כי המוח שלכם כנראה חוסך מקום לזיכרון חשוב יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר