משיכת ה'חסינות'

הסיכון של נתניהו: לשבת על 'ספסל נאשמים' לפני בחירות

האם עם ישראל יצפה בקרוב - לראשונה בתולדות המדינה - בראש ממשלה הנאשם בבית המשפט? • נתניהו, שמשך את הבקשה לחסינות עבורו, מקווה להימנע מתמונה שכזו ערב בחירות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ספסל הנאשמים בבית המשפט בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש הממשלה נתניהו הודיע כזכור לפני מספר שעות, כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת, ונימק זאת בכך שהיא מפריעה ל"מהלך היסטורי" שהוא עסוק בו כעת בוושינגטון, עם 'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ, אך בכך הוא לקח הימור משמעותי כי משפטו ייפתח לפני הבחירות.

לפי הדיווחים, המניע האמיתי מאחורי מהלך הסרת החסינות, היה רצונו למנוע דיווחים מקבילים בתקשורת, מוושינגטון ומהכנסת, כשמראש כל מטרתו ב'עסקה' אליה דחף היה הסטת תשומת הלב מענייניו הפליליים המזיקים לו בבחירות הקרובות - בפרט שלמתנגדיו יש רוב מוכן לדחות את בקשתו - לטובת הישגיו המדיניים.

בנוסף, לפי פרשן 'חדשות 12' עמית סגל, פרסום ההודעה על משיכת החסינות בשעה 02:50 (שעון ארה"ב) היה מכוון, משום שרק אז כבר היה ברור לנתניהו כי יריבו גנץ, יו"ר 'כחול לבן', כבר על המטוס בדרכו חזרה לישראל, ולא יממש את הזמנתו הפתוחה של טראמפ להצטרף אליו לפסגה המדינית היום.

אך הסיכון הגדול אותו לקח נתניהו, הוא כי משפטו ייפתח עוד לפני הבחירות, ועם ישראל יצפה בתמונה קטלנית מבחינתו, של ראש ממשלה על ספסל הנאשמים, לצד נוני מוזס, שאול אלוביץ' ועוד.

העמדה הקודמת: "החסינות - נשמת אפה של הדמוקרטיה" (צילום ארכיון: הפייסבוק הרשמי)

ההערכה היא, כי בחמשת השבועות (לערך) שנותרו עד ליום הבחירות, המערכת המשפטית לא תספיק להעמיד הרכב של שופטים ולהיערך כיאות לאירוע ההיסטורי, שדוגמתו לא אירעה מעולם במדינה, כשגם במשפטים זוטרים בהרבה, כמו 'פרשת המעונות' של רעייתו שרה, ההיערכות נמתחה על פני כשנה.

בכיר 'כחול לבן' ח"כ גבי אשכנזי הגיב כזכור למהלך של נתניהו, במילים הבאות: "בקרוב מאוד נתניהו יתייצב למשפט. תוכנית השלום - תכנית היסטורית, אבל היסטוריה לא מובילים מספסל הנאשמים".

מפלגתו, בהודעה רשמית, כתבה: "לנאשם נתניהו לא היו 61 מנדטים באפריל, לא היו 61 מנדטים בספטמבר, ולא יהיו 61 מנדטים במרץ. מה כן יהיה? משפט על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר