בצל הדחת טראמפ

חבר הקונגרס ג'רי נדלר מבקש: "העתירו בעד אשתי"

חבר הקונגרס, ג'רי נדלר, שהפך לאחד ממובילי התהליך להדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פנה לציבור החרדי שיתפלל לרפואת אשתו הנאבקת במחלת הסרטן (אקטואליה)

ג'רי נדלר מדבר בלימוד. ארכיון (צילום: מתוך הטוויטר של הרב עזרא פרידלאנדר)

חבר הקונגרס, ג'רי נדלר, שהפך לאחד ממובילי התהליך להדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פנה לציבור וביקש את תפילתו לרפואת אשתו הנאבקת במחלת הסרטן.

נדלר, שנבחר לתפקידו מטעם מחוז ניו יורק - הכולל בין היתר את שכונת בורו פארק החרדית, מכהן כראש ועדת המשפט בקונגרס, שהחלה את תהליך ההדחה ומשכך הפך ליריבו האישי של הנשיא, שהפנה אליו לא אחת את חיצי הביקורת בטוויטר.

לפי חוקי ההדחה נדלר משמש כאחד הפרקליטים במשפט המתקיים בימים אלה בסנאט, אך אמש (שני) הודיע חבר הקונגרס שייעדר מהדיונים כדי להיות לצד אשתו אשר נאבקת על חייה עם מחלת סרטן קשה.

"אני טס חזרה לניו יורק להיות לצד אשתי בימים קשים אלה כדי לקבל החלטות על המשך הטיפול", הודיע נדלר, "אני מודה לעמיתיי וידידיי על התמיכה בימים קשים אלה".

כאמור, נדלר שמייצג את בורו פארק וחלקים ממנהטן המאוכלסים בריכוז גבוה של יהודים חרדים, נחשב לחבר הקונגרס שמייצג את המחוז עם הכי הרבה יהודים, כך שלמרות התמיכה הגורפת לה זוכה הנשיא טראמפ במחוזות החרדיים, התושבים זוכרים לנדלר את הידידות הארוכה עם הקהילה היהודית, יחד עם העובדה שהוא בוגר ישיבה ושולט קצת בשפת היידיש.

לאור ההיכרות הארוכה עם הקהילה היהודית, משפחתו של חבר הקונגרס אף פרסמה את שמה של אשתו לתפילה - יוספה בת בתיה לרפואה שלימה.

ידידו של חבר הקונגרס, הלוביסט הרב עזרא פרידלאנדר, אומר ל'כיכר השבת' כי "ג'רי הוא בראש וראשונה יהודי גאה, יש לו לב יהודי חם והוא יודע לצטט מהמקורות, ומאות מתושבי בורו פארק נעזרו בו לאורך השנים, כעת כולנו מתפללים ומייחלים לו ולאשתו שיתגברו על המחלה הארורה, אנחנו צריכים את ג'רי בושינגטון".

פרידלאנדר אף ציין שאבא שלו, האדמו"ר מליסקא, עשה 'מי שברך' מיוחד בעבורה בעת קריאת התורה בשבת.

למרות זאת, לא כולם מוחלים לו על היריבות עם הנשיא. לפני כחודשיים, בעיצומם של תהליכי ההדחה, הנשיא צייץ מחדש ציוץ של יהודי חסידי תושב בורו פארק, אשר תקף את נדלר. הצייצן המכנה את עצמו "יוסף מבורו פארק", כתב בין היתר: "תמיד אהבתי אותך ואף תרמתי לקמפיינים שלך, אבל אתה הורס את המדינה שלנו עם השנאה שלך לנשיא, אני והקהילה שלי חושבים שעברת כל גבול ואיבדת את התמיכה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר