היועץ הבכיר

קושנר מבהיר: החלת ריבונות - אחרי הבחירות

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתייחס לראשונה ל'תוכנית המאה' ומבהיר כי ארה"ב לא הסכימה להחלת ריבונות כבר בשבוע הבא (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קושנר ונתניהו (צילום: מטי שטרן, השגרירות האמריקאית)

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (חמישי) לראשונה ל'תוכנית המאה' ומבהיר כי ארה"ב לא הסכימה להחלת ריבונות כבר בשבוע הבא, כפי שהתכוון לעשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בראיון ל-GZERO Media התבטא קושנר כי ארצות הברית מתנגדת להחלת הריבונות על יהודה ושומרון כבר בשלב זה. קושנר הדגיש כי הממשל מאמין שהמהלך צריך להתבשל לכדי ביצוע: "רק אחרי הבחירות, כשתהיה ממשלה מכהנת".

כמו השגריר, דיוויד פרידמן, גם קושנר קרא להמתין שהוועדה המשותפת של ארה"ב וישראל תדון בהליך הסיפוח: "הוועדה האמריקנית-ישראלית תדון בנושא במשך כמה חודשים, לוודא את כל הפרטים. המפה היא רק מסמך כוונות - צריך לעבוד עליה כמה חודשים".

גם ג'ייסון גרינבלט, מי שנחשב לאדריכל 'עסקת המאה', צינן את ההתלהבות בישראל ואמר אתמול: "צריך לעבור את הבחירות בישראל. עד אז לא יהיו התקדמויות בנושא התוכנית. נהיה חייבים להמתין ולראות. יש עוד הרבה עבודה שנצטרך לעשות מול ישראל, אבל בירושלים די מאוחדים בנושא הזה".

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי בכוונתו להביא את הסיפוח לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב, אך לאחר מספר שעות הבהירו כי מדובר בתהליך ארוך יותר: "במשרד ראש הממשלה עובדים במרץ על הכנת ההחלטה. מדובר בעבודת מטה מורכבת שכוללת בין השאר מפות ותצלומי אוויר ומקווים להשלים אותה בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר