304 מתים מהנגיף

לראשונה - מחוץ לסין: גבר בן 44 מת מהידבקות ב'קורונה'

אזרח סיני, בן 44, מת בפיליפינים - כשמונה ימים לאחר שאושפז בעקבות הידבקות בנגיף ה'קורונה', זהו המקרה הראשון של מוות מהנגיף, מחוץ לסין, שם מתו למעלה מ-300 בני אדם מהנגיף (חדשות)

חשד לקורונה בישראל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה - מחוץ לסין: אזרח סיני בן 44 מת היום (ראשון) בפיליפינים, כך נמסר ממשרד הבריאות במדינה.

האזרח הסיני, במקור מהעיר ווהאן - בה התפרץ הנגיף, אושפז לפני שמונה ימים לאחר שסבל מחום, שיעול וכאבי גרון ולאחר מכן פיתח דלקת ריאות. במהלך האשפוז הוא הראה סימני שיפור והיה במצב יציב אך ביממה האחרונה מצבו הידרדר עד שמת.

לצדו שהתה אשה בת 38, גם היא מהעיר ווהאן. היא נדבקה גם כן בנגיף ונמצאת בבידוד בבית החולים.

הלילה הודיעה סין כי מניין המתים מנגיף הקורונה עומד על 304 איש, מניין הנדבקים בסין עומד על 14,380, כאשר עולם כולו הוא עומד על 14,500.

נגיף הקורונה; שליח חב"ד בסין בראיון ישיר

הבוקר, נחתו בנתב"ג שתי הטיסות האחרונות מסין שהותר לטסים בהן להיכנס לישראל - בין הנוסעים, עשרות עובדי שגרירות סין בישראל, זאת לאחר שהשגרירות התחייבה כי עובדיה ישהו בשבועיים הקרובים בבידוד.

בסוף השבוע חתם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על צו האוסר את כניסתם לארה"ב של זרים שביקרו בסין - 14 ימים לפני בואם לארה"ב, שזהו זמן הדגירה של הנגיף, לפי המדענים.

בתוך כך, במשרד הבריאות ממשיכים בניסיונות למנוע את כניסת נגיף ה'קורונה' לישראל. אמש פורסמו הוראות חדשות המחייבות את תושבי ישראל ששהו בסין לשהות שבועיים בבידוד ביתי.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה שפרץ בסין.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

מוקדם יותר אתמול, ישראל סירבה להכניס עשרות סינים שנחתו בנתב"ג. על פי הדיווח ב-ynet, עשרות אזרחים סינים שהגיעו בטיסת חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" ממוסקבה סורבו כניסה ונשלחו בצהריים על-ידי פקידי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה בן גוריון לבירה הרוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר