השטח מוכן

שר בממשלת בריטניה: הגיע הזמן להעביר את השגרירות לירושלים

השר לענייני קהילות בממשלה הבריטית רמז במהלך נאומו בפני שדולת ידידי ישראל כי יש כבר שטח שיוקדש לכך, אם יחליטו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים (אקטאולי)

שגרירות בריטניה בישראל (צילום: I, Aviad2001, מתוך ויקיפדיה)

בנאומו בפני שדולת ידידי ישראל במפלגה השמרנית בפרלמנט הבריטי, התייחס השר לענייני קהילות בממשלה הבריטית רוברט ז'רניק לראשונה לתכנית להעברת השגרירות הבריטית לישראל.

בין היתר, אף רמז השר הבריטי בתוך דבריו על כך שיש כבר קרקע בירושלים, שהוקצה על מנת להקים שם את השגרירות.

הממשלה של המפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון, שזכתה בינצחון מפתיע בבחירות האחרונות, נוקטת קו ידידתי לישראל יותר מכל קודמיו אך עד כה היא לא התחייבה ללכת בעקבות ארצות הברית ולהעביר את השגרירות שלה לירושלים מתל אביב.

ז'רניק התייחס לכך בביקורו האחרון בארץ ואמר כי משיחות שניהל עם דיפלומטים הבין שיש תכניות מוכנות ואף שטח שיוקדש לשגרירות אם יתקבל החלטה כזאת.

"כשהייתי שר הפנים נלחמתי נגד התופעה של שטחי בניה לא מנוצלים ואני לא אוהב את התופעה גם שם", התבדח השר לתשואות הקהל - אבל לא נשמעה מצדו הבטחה ברורה בנושא.

השר גם התייחס למאמציו להקים אנדרטה ומוזיאון להנצחת השואה ליד הפרלמנט הבריטי, וחשף שהוא נפגש עם נציגי 'יד ושם' כדי להוציא את התכנית אל הפועל.

בכנס הושמעו נאומים נוספים של חברי הממשלה והמפלגה השמרנית שבה הביעו תמיכה נלהבת במדינת ישראל, בין הנואמים היה גם הקנצלר של הממשלה ושר הפנים לשעבר סעיד ז'ביד, מהבולטים במפלגה, שגם הוא הבטיח "תמיכה בלתי מסוייגת למען ישראל", והזכיר את מאמציו המוצלחים להגדיר בחוק את חיזבאללה כארגון טרור בהיותו שר הפנים בממשלה הקודמת.

שגריר ישראל בממלכה המאוחדת מרק רגב השתתף גם הוא בכנס ובדבריו הוא התייחס להסכם הסחר שעומדת להיחתם בין ישראל לבריטניה בסוף השבוע לקראת הברקזיט, "משהו גדול הולך לקרות השבוע", אמר רגב בהתייחסותו להסכם הסחר המסתמן.

העברת שגרירות ארה"ב לירושלים (צילום: מתוך שגרירות ארה"ב בפייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר