בכבודה ובעצמה

הנצחת השואה: הדוכסית קייט מידלטון צילמה ניצולי שואה יהודיים

הדוכסית מקיימברידג', צלמת מקצועית בהכשרתה, תיעדה את ניצולי השואה במסגרת פרויקט בינלאומי מיוחד: "זוועות השואה הן רוע בלתי נתפס שלעולם יישארו בלבנו" (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

קייט מידלטון, או בשמה הרשמי 'הדוכסית מקייברידג'', אשת הנסיך ויליאם השני לכתר, נרתמה לפרויקט מיוחד במלאת שבעים וחמש שנים לשחרור מחנות השמדה, וביום השואה הבינלאומי פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונות מרגשות שלה ביחד עם ניצולי שואה ומשפחותיהם.

מדובר בפרויקט של 'איגוד הצלמים הממלכתי', שנועד להנציח את אחרוני הניצולים, לצורך תערוכה מיוחדת שתוצג בהמשך השנה, בו יציגו שבעים וחמש ניצולי שואה שמתגוררים בממלכה המאוחדת.

הדוכסית - שהיא בין השאר צלמת מקצועית - רתמה את כישורי הצילום שלה למען הפרויקט.

הנסיכה בעבר במחנה ההשמדה שטוטהוף (צילום: בית המלוכה הבריטי)

לצורך כך הזמינה הדוכסית את ניצול השואה סטיוון פראנק וניצולת שואה ייוונה ברנשטיין למעונה בארמון לצורך סשן של צילומים ביחד עם המשפחות שלהם. שתי הניצולים מצאו מקלט בבריטניה אחרי השואה. פרנק היה במחנה טרזינשטט וייוונה הוחבא בצרפת כילדה.

שניהם הקימו משפחות עם נכדים ונינים שגם זכו להצטלם על ידי הנסיכה. הארמון אף פרסם תמונות מאחורי הקלעים של הנסיכה והמשפחות על הסט שכלל גם חפצים אישיים בעלי משמעות סנטימנטלית למצולמים והנסיכה כתבה בחשבון האינסטגרם שלה על החוויה האישית שלה.

"זוועות השואה הם רוע בלתי נתפס שלעולם יישארו בלבנו", כתבה. "יחד עם זאת ישנם אנשים אמיצים שמתוך רוע כזה מסוגלים אף לצמוח ולהתגבר על הטראומות הבלתי נתפסות".

הנסיכה הוסיפה, "פרנק וייוונה הם מן האנשים הכי מעוררים השראה על כוח החיים שפגשתי מעודי. הם מסתכלים אחורה בצער, אך גם בהודאה על שהצליחו לבנות חיים חדשים אחרי מאורעות השואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר