הקרמלין נגד טראמפ

רוסיה: עסקת המאה סותרת החלטות האו"ם

דובר הקרמלין דימטרי פסקוב התייחס לתוכנית טראמפ ואמר כי "התגובות של מדינות ערב והפלסטינים לתוכנית, גורמים לתהיות" • גם הליגה הערבית הודיעה על התנגדותה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

עסקת המאה: רוסיה הודיעה היום (ראשון) על התנגדותה לתכנית השלום שהציג נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. דובר הקרמלין דימטרי פסקוב אמר כי "התגובות של מדינות ערב והפלסטינים לתוכנית, גורמים לתהיות אם היא אכן תתממש".

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה אותו אומר כי התכנית סותרת החלטות קודמות של האו"ם. "אנחנו רואים את תגובת הפלסטינים, אנחנו רואים את התגובה הנרחבת של המדינות הערביות, המצדדות בפלסטינים בדחיית התוכנית. זה כמובן גורם לחשוב על כדאיותיה".

מוקדם יותר אמר ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "אם הפלסטינים לא אוהבים היכן ששורטט הקו שיבואו ויגידו לנו היכן הם רוצים לשרטט אותו".

הוא הוסיף כי ישראל עשתה כמה פשרות כשהסכימה למתווה האמריקני המוצע. "היא מעולם לא הסכימה למדינה פלסטינית לפני כן, לעיקרון של אדמה תמורת שלום, לבירה פלסטינית במזרח ירושלים ולמפה".

קושנר תקף את ההנהגה הפלסטינית ואמר כי יש לה רקורד של 20 שנה של החמצת כל הזדמנות ואפס אחוזי הצלחה. "בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה 20 שנה ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר שכן יודע לעשות עסקה".

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הכישלון בהשגת הסכם שלום הוא בגלל אנשים כמותך שרוצים להכתיב תכתיבים ושסברו כי הם מסוגלים לכפות את האפרטהייד של נתניהו על העם הפלסטיני לנצח. סיום הכיבוש ושתי מדינות בקווי שישים ושבע – זה הדבר היחיד שיכול לעבוד".

הליגה הערבית דחתה את תכנית השלום של טראמפ. בהודעת שרי החוץ של הליגה הערבית נכתב כי לא ישתפו פעולה עם ארצות הברית ביישום התוכנית והתריעו לבל תנסה ישראל לממש את התוכנית בכוח באופן חד-צדדי.

(צילום: לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר