האזינו להקלטה

"אסור לדבר על זה": המשפיע על מחלוקת בין צדיקים

המשפיע החסידי הנודע הרב יצחק משה ארלנגר סיפר על מחלוקת שהייתה בזמנו בירושלים, ועל ההוראה שקיבל מרבו: "הוא בכלל לא רוצה את הרבש"ע, הוא רוצה נקמה" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במהלך שיחה לחברים משפיעים, התייחס המשפיע החסידי הרב יצחק משה ארלנגר למחלוקות בציבור החסידי, ולאלו החולקים על צדיקים ואדמו"רים.

לדברי המשפיע, "אולי זה לא כל כך נעים לדבר על זה ברבים. כשהיה לפני עשרות שנים מחלוקת גדולה בירושלים, הרגשתי שאני לא עומד בזה ולא יכולתי לעכל את זה".

"הלכתי לרב'ה שלי, האדמו"ר מרחמסטריווקא, והוא ישב איתי שעתיים וניתח את כל המחלוקות שהיו בעם ישראל והוא לימד אותי: "אל תהיה כזה תמים" צריכים להיות תמים, אבל גם להיות חכם".

המשפיע הוסיף, "היות והיום זה היסוד של החסידות להציל את הדת, להחזיק את הדת, אז צריכים לדעת שאת זה אסור לשבור. קשה להגיד את זה ברבים, כי ברבים תמיד יש בני אדם שקשה להם לשמוע את האמת...".

"יש לפעמים שיש יצר של נקמנות, יצרים פועלים על הבן אדם שהוא לא יכול לראות את האמת... אז הוא נוגע, הוא לא מחפש את האמת, הרי אם הוא מחפש את ה' הוא ימצא אותו...".

הרב ארלנגר הוסיף, "הסתובבתי הרבה אצל מורי ורבי, זה מחדד את החוש, בא בן אדם לפעמים ומדבר כל מיני מלים מפוצצות, שהוא רוצה לעבוד את הרבש"ע וכולי וכולי, אבל כשמדברים אתו יותר בעמקות מבינים שהוא התאכזב באיזה מקום שהוא היה שם והוא מלא נקמות ויצרים שהוא ממש פקעת של יצר הרע, הוא בכלל לא רוצה את הרבש"ע, הוא רוצה לראות בנקמה, זה הוא רוצה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר