סוער ב'יהדות התורה'

כיפופי ידיים וחילוקי דעות: "צוות התגובות" או "הביטאונים"

למרות שמדובר בבחירות השלישיות בתוך כשנה, ולמרות העובדה שצוות מטה ההסברה נותר כמות שהוא - המפלגות השותפות ב'יהדות התורה' חוות גם בסיבוב הזה משברים סביב הקמפיין (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מטה ההסברה של 'דגל' (צילום: באדיבות המצלם)

קמפיין 'יהדות התורה' נפתח באופן רשמי בסוף השבוע האחרון, אלא שמתברר כי מאחורי הקלעים, כרגיל במפלגה הליטאית, מתנהל עימות של ממש באשר לפתיחת קמפיין ההסברה הרשמי בביטאונים המפלגתיים ובשלטי החוצות.

זאת ועוד, בתוך 'דגל התורה' שררו חילוקי דעות חריפים, האם קמפיין המפלגה יופיע תחילה באמצעות המדיה הדיגיטלית ברשתות החברתיות או בביטאונים המפלגתיים.

תחילה, לחילוקי הדעות בין צוותי ההסברה של 'דגל התורה' לאלו של 'אגודת ישראל', בשאלת הזמן בו אמורים לפתוח את קמפיין הבחירות הרשמי של המפלגה.

הצד בו ישבו אנשי גפני ומקלב בכנס
התמונה ב'יתד' המצונזרת

אם בבחירות שעברו הקמפיין הרשמי נפתח כשבועיים לפני הבחירות, הרי שביום שישי נחשפו קוראי הביטאונים של 'אגודת ישראל', 'המודיע' ו'המבשר' לקמפיין המפלגה.

לדברי בכיר ב'אגודת ישראל' ששוחח עם 'כיכר השבת', הסיבה לדבר נעוצה בהחלטתם של אנשי 'דגל התורה' להקדים את הפרסום במקביל לכנס אותו קיימה המפלגה ביום חמישי שעבר.

הבכיר אומר ל'כיכר': "סיכמנו עם אנשי דגל התורה כי הפרסום בעיתונות יחל מקסימום שלושה שבועות קודם כמו שנהגנו במערכות בחירות קודמות, אלא, שב'דגל' החליטו להפיץ את הקמפיין ברשתות החברתיות במקביל לכנס אותו הם קיימו". הבכיר מוסיף: "מסיבה זו החלטנו לא להתמהמה ולפרסם את הקמפיין כבר למחרת (שישי) בביטאוני אגודת ישראל".

"זכות הקיום " של ג'

אנשי 'יתד נאמן', הביטאון הרשמי של 'דגל התורה', מהם היה מצופה לפרסם את הקמפיין במקביל למתחרים מ'אגודה', לא פרסמו את הקמפיין.

הסיבה לכך נעוצה בין היתר בשל חילוקי דעות פנימיים בתוך 'דגל התורה', בין הצדדים השונים, שכן מי שמוביל את קמפיין המפלגה ברשתות החברתיות ובמדיה הדיגיטלית היא לשכת ח"כ משה גפני, אך אלו השולטים ב'יתד נאמן', בטאון המפלגה, סבורים כי זה לא לעניין שהמפלגה מובילה את הקמפיין ברשתות החברתיות באמצעות "צוות תגובות" ולא באמצעות העיתון שאמור לחשוף את הסלוגנים עוד קודם שאלה רואים אור ברשתות החברתיות

בכירים ב'יתד נאמן' טענו בשיחה עם כתב 'כיכר השבת' כי מדובר ב"כשל טכני". אלא שגם אתמול (ראשון) קמפיין המפלגה צונזר מ'יתד נאמן' והופיע רק הבוקר, עם פרסום מודעה אחת בעיתון.

"זכות הקיום" של הפלג הירושלמי

הצצה לעיתון 'יתד נאמן' שפורסם ביום שישי האחרון, נותנת חיזוק לחילוקי הדעות הפנימיים במפלגה. בעיתון סיקרו את כנס מנהלי המטות עם חברי הכנסת, ובחרו את תמונתו של ח"כ משה גפני למרכז הכתבה. אלא שהעורך בחר "במקרה" לצנזר את השולחן בו ישבו צוות הלשכות של חברי הכנסת גפני ומקלב, והבליטו בעיקר את אנשי 'דגל התורה', אלו המזוהים עם האליטה הישנה של המפלגה.

בכיר ב'דגל התורה' אמר ל'כיכר השבת' כי "אין קרב פנימי ב'דגל התורה'. מצד אחד, עם כל האהבה והחיבה שלנו ל'יתד נאמן' אנחנו מבינים שזה הכלי שלנו. מצד שני, עם כל האהבה של האנשים ב'יתד נאמן' אלינו - הם מבינים שזה הכלי שלהם, זה תיאום ציפיות מאוד ברור, לכן אנחנו משתמשים בכלים שלנו לפרסום הקמפיין, השיקולים שלנו זה הקמפיין לא שיקולים אחרים".

מנהל מטה ההסברה ב'דגל התורה' שבתי מרקוביץ מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הכוונה שלנו הייתה שמודעות קמפיין יופיעו רק השבוע, ולא בשבוע שעבר. הסלוגנים שפורסמו ברשתות החברתיות לא קשורות למודעת הקמפיין הרשמי".

יצוין, כי הסלוגן "זכות קיום" המכוון לתוך המגזר החרדי פנימה, לא היה אהוב במיוחד על אנשי 'דגל התורה', היו שטענו כי הסלוגן "רך מדי," בעוד אחרים טענו כי הוא שחזור של סלוגן שליווה את קמפיין המפלגה של 'הפלג הירושלמי' כשהתמודדו ברשויות המקומיות. בעיתונות המפלגתית של 'אגודת ישראל' אף הופיע הקמפיין עם תמונותיהם של ילדים חסידיים, מה שעשוי ללמד מי עומד מאחוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר