פרסום ראשון

החינוך העצמאי נגד התערבות משרד החינוך: "חשש כבד בקרב גדולי התורה"

התנהלות משרד החינוך בתקופה האחרונה גורמת, כך מתברר, לחשש רב מכוונתו להתערב בתכני הלימודים של הילדים ב'חינוך העצמאי'; כעת המנכ"ל והמנהלים שיגרו מכתבים דואגים בענין זה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמוד תורה של החינוך העצמאי. אילוסטרציה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

פרסום ראשון: מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין הוציא בשעה האחרונה (שני) מכתב חריף לגור רוזנבלט, מנהל המינהל לרישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, בו הוא טוען כי המשרד מבקש להתערב בתכני הלימוד במוסדות החרדיים באמצעות 'בקרות רב תחומיות'.

וכך פתח מנכ"ל החינוך העצמאי את מכתבו: "עשרות בתי הספר של החינוך העצמאי קיבלו את הודעתכם כי המינהל לרישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, מעוניין לערוך 'בקרה רב תחומית' גם בשנת הלימודים תש"פ, כשבמקביל, הציפו מפקחי משרד החינוך את מנהלי בתי הספר בהצעות סיוע ועזרה בהכנה לקראת הבקרה".

"אני מבקש לחזור ולציין כי מאז היווסדו של ה'חינוך העצמאי' לפני 70 שנה, בכל הנושאים הפדגוגיים והערכיים, הרוחניים והחינוכיים היתה ל'חינוך העצמאי' עצמאות מוחלטת, כאשר גדולי התורה שליט"א וחברי הנהלת החינוך העצמאי בלבד, הם אלו שנווטו את הדרך – מה שמעוגן אף בחוק".

מכתבו של המנכ"ל

סורוצקין ממשיך וכותב: "אני מבקש להוסיף כי קיים חשש כבד בקרב גדולי התורה ומנהלי בתי הספר, כי ה'בקרה הרב תחומית' יש לה השלכות על נושאים ערכיים שהם צפור הנפש של החינוך התורני ואף תורחב, ומגמתה לחולל שינויים בהדרגה בחינוך הטהור".

"אשר על כן וכפי שהבהרתי לכם בעבר, יש לקיים בירור מעמיק ולסכם בצורה ברורה, שהבקרה לא תהיה בנושאים אשר יש להם השלכה על נושאים חינוכיים רוחניים ועד אשר לא יתקיים בירור מעמיק וסיכום כאמור, אין להמשיך בהליך".

יצוין, כי כבר לפני מספר ימים שיגרו סגן השר מאיר פרוש ושר הבריאות יעקב ליצמן מכתבים נוקבים למנכ"ל משרד החינוך, ודרשו להפסיק את מערך הביקורות במוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי במתכונתו הנוכחית.

ל'כיכר השבת' נודע כי מנהלי החינוך העצמאי שלחו אף הם בשעה האחרונה, מכתב נוסף, למנהלי בתי הספר מטעמם, בו הם מזהירים מהתערבות חיצונית בתכנים, ומבשרים להם כי תכנית הבוקר שתוכננה על ידי משרד החינוך בוטלה בשלב זה.

וכך נכתב: "בימים האחרונים, קיבלו כמה עשרות מבתי הספר, מכתב מטעם האגף לבקרה ואכיפה במשרד החינוך, בו צויין כי ביה"ס נבחר להכלל ברשימת מוסדות בהם תיערך 'בקרה רב תחומית'".

שר החינוך בסיור במוסדות חרדים. ארכיון ( (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"בניגוד לסיכומים קודמים, נערכה פניה ישירה לבתי הספר מבלי שהמהלך ותוכנו תואמו בשנה זו מראש עם הנהלת החינוך העצמאי. לאור האמור, הודענו להנהלת האגף לבקרה במשרד החינוך, כי לעת הזו הבקרה תידחה, עד לתיאום מושלם עמנו, לגבי עצם הצורך, מאפייני הבקרה, התכנים וכדו'."

"למותר לציין, כי במשך 70 שנה מאז היווסדו של 'החינוך העצמאי' הוא מונהג אך ורק על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א ואנו דוחים מכל וכל כל בקרה שעניינה משליך בדרך זו או אחרת על נושאים ערכיים ורוחניים, פדגוגיים או חינוכיים".

ולסיום: "עד לבירור הצורך בבקרה ותיאומה מראש, ימשיכו האחראים על מינהל ותקן בחינוך העצמאי בעבודתם מול בתי הספר, במטרה לחדד את הנהלים ולוודא כי אכן בתי הספר פועלים בהתאם להנחיות ולנהלים המחייבים בקפדנות".

מכתב המנהלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר