הטרור העולמי

אל קאעידה לוקח אחריות על פיגוע בבסיס צבאי בארה"ב

הסניף של ארגון הטרור בתימן, פרסם הודעת אחריות על פיגוע הירי שביצע קצין סעודי בבסיס הצי האמריקני בפלורידה, בו נהרגו שלושה בני אדם • הפרסום - אחרי חיסול מנהיגם (בעולם)

(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

ארגון הטרור אל קאעידה, בסניף הפועל בתימן, לקח אחריות על פיגוע הירי שבוצע לפני חודשיים על ידי חייל סעודי, נגד חיילים אמריקאי בתוך בסיס צבאי אמריקאי במהלך אימונים משותפים של צבאות סעודיה וארה"ב.

בפיגוע הטרור הרצחני, נהרגו שלשה חיילים ונפצעו עוד כעשרה, לפני שהמחבל נוטרל ונהרג.

המחבל השאיר צוואה בה הצהיר על כוונותיו ומניעיו הדתיים לפיגוע, וכעת הארגון הפיק סרטון שבו נשמע ראש הארגון קאסים אל-רימי לוקח אחריות על הפיגוע ואומר שהמחבל מוחמד סעיד אל-שמראני פעל בשליחות הארגון וקיבל מהם הכוונה לכל אורך הדרך.

אל-רימי משבח את אל-שמראני כשהיד ומציין שהוא התגייס לצבא הסעודי במטרה לבצע את הפיגוע אשר הצליח לערער את שיתוף הפעולה הצבאי בין סעודיה לארה"ב, שהשעה את האימונים המשותפים בין המדינות עד תום החקירה על המחדל מצד הצבא הסעודי.

הזרוע של אל-קאעידה בתימן הוא ארגון טרור עצמאי מאל-קאעידה העולמית והצליחה לבצע מספר פיגועים משמעותיים נגד ארה"ב והמערב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, צייץ לפני שבוע שאל-רימי ככל הנראה נהרג בחיסול ממוקד בתימן, וגורמי מודיעין משערים שעיתוי הפקת הסרטון מאשש את ההשערה שאל-רימי אכן חוסל במבצע.

עם זאת, בארה"ב דחו את הניסיון של ארגון הטרור לקחת אחריות על האירוע. גורם ממשלתי אמריקני המעורב בדיווחים ובפרטי החקירה הרשמיים צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס אומר כי ייתכן והארגון נטל אחריות על האירוע כמענה לדיווחים על חיסול מנהיג הארגון בתימן, קאסים אל-רימי, בתקיפת מל"ט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר