הישג מדיני ופגישה נדירה

מסע נתניהו: נורמליזציה עם סודן; תיתכן עוד שגרירות בי-ם

ראש הממשלה נפגש עם מנהיג סודן וסיכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות, שישפיע על טיסות מישראל • בנוסף, אוגנדה בוחנת פתיחת שגרירות בירושלים (מדיני)

(צילום: חיים צח, רועי אברהם, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור מדיני באוגנדה, נפגש הצהריים (שני) עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן באנטבה, בהזמנת נשיא הרפובליקה של אוגנדה, יוורי קגוטה מוסווני.

בסיום הפגישה הוסכם בין ראש הממשלה למנהיג סודן להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

ראש הממשלה נתניהו מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני.

לדברי נתניהו, יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם.

גורם בפמליית ראש הממשלה הסביר כי הדבר עשוי לאפשר טיסות ישראליות מעל סודן, ובכך להקל על הטסים - בעיקר לברזיל.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הפגישה עם מנהיג סודאן היא חלק ממגמה כללית של מדינות מוסלמיות, ערביות ואפריקניות שרוצות בקרבתה של ישראל.

מוקדם יותר, בהצהרה משותפת עם נשיא אוגנדה אמר נתניהו, "זהו ביקורי החמישי באפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל, בגדול".

נתניהו אמר כי רצה להשיג בפגישה שני דברים. "הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח. ושנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב".

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני השיב בנוגע לשגרירות: "אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר