הבהלה מהנגיף הקטלני

ה'קורונה' בישראל: ילדה מאושפזת; החוזרים מסין - בבידוד

ילדה בת שמונה אושפזה בבידוד בבית החולים שניידר עקב חשד להידבקות בנגיף הקורונה • במשרד הבריאות מזכירים כי נאסר על כל מי שהיה בסין ב-14 הימים האחרונים לשהות מחוץ לבית (בריאות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נגיף הקורונה הגיע לישראל? ילדה ישראלית בת 9, המתגוררת עם הוריה בסין, שהתה בחמשת הימים האחרונים בוויאטנם ושבה לארץ אתמול, הגיעה היום (שני) אחר הצהריים למחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, כשהיא סובלת מחום גבוה ועונה על הקריטריונים של חשד לנגיף הקורונה.

מדוברות בית החולים עדכנו כי היא נמצאת בבידוד מרגע ההגעה לבית החולים ותישאר לאשפוז עד לקבלת תשובות המעבדה. הם הוסיפו כי מרכז שניידר ערוך ומוכן למתן מענה בתרחיש זה ותירגל תרחישים כאלו בעבר.

מוקדם יותר היום בעיר בני ברק, נכנס אדם למרפאה והתלונן כי הוא אינו חש בטוב. מדובר בתושב העיר שחזר מביקור בתאילנד, מדינה בה כבר התגלו מספר מקרים של הידבקויות בנגיף הקטלני. מהמרפאה, פונה לבית החולים.

הוא התלונן בפני הרופאים על סימפטומים המזכירים את נגיף הקורונה, ולכן פונה עם ציוד מיוחד לבית החולים, על מנת למנוע כל חשש. במרפאה, השייכת לקופת חולים מאוחדת, הדגישו כי "מדובר בנקיטת משנה זהירות, מרבית הסיכויים שלא מדובר במקרה של קורונה". הם הוסיפו כי הוא פונה רק לשם הזהירות, וכי עדכנו את משרד הבריאות כנדרש.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי הוא יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה למקום העבודה של מי שאמורים להיות בבידוד, בעקבות חשש לחשיפה לנגיף הקורונה.

משרד הבריאות מנחה את מי שהיה בסין, במהלך ה-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין.

במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה בסין. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה בסין. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

נתניהו מתייחס לקורונה. צילום: חיים צח ועומר מירון לע"מ

במשרד הבריאות הוסיפו כי היעדרות מעבודה בתקופת הדגירה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה כפי שיוסדר בצו של משרד הבריאות, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין. אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות.

רק ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

במשרד הזכירו כי "כפי שאמרנו בימים האחרונים, אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ, ומערכת הבריאות ערוכה להתמודדות עימו. אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות. המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה".

עם זאת הוסיפו במשרד הבראות כי "אין להיכנס לפאניקה ואסור לתת לפחדים ולדעות הקדומות לנהל את המשבר. גילוי שנאה או ניכור כלפי אנשים ממוצא אסיאתי אינם מקובלים. ארגון הבריאות העולמי ואנחנו מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבינלאומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר