כתב אישום חדש?

מכתב ליועמ"ש: נתניהו שוב יבקש חסינות?

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד טוען במכתב כי לאור שורת פגמים שנפלו בהגשת כתב האישום כולל אי הגשת תעודת החיסיון - יש צורך למשוך את כתב האישום ולהגיש אותו מחדש (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, הגיש היום (שני) מכתב ליו"ר כנסת יולי אדלשטיין וליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה להגיש מחדש את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך דווח במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח של דפנה ליאל, במכתב טוען הח"כ כי כתב האישום נגד ראש הממשלה "הוגש בחיפזון תוך שגיאות רבות". אחת השגיאות שציין במכתב היא שלא הוגשו תעודות חיסיון כפי שנדרש בחוק.

לכן, הוא דורש מהיועמ"ש ומיו"ר הכנסת להגיש את כתב האישום מחדש. המשמעות של המהלך היא שנתניהו יוכל לבקש מהכנסת חסינות – מחדש.

לדברי קרעי, "שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הסיר את בקשת חסינותו הוגש כתב האישום על ידי היועמ"ש יחד עם בקשה להארכת הזמן לקבלת חיסיון ב- 45 יום. בקשה זו והגשת כתב אישום ללא תעודת החיסיון ביחד, מנוגדות לחוק".

"קיימת הרגשה לא נעימה בלשון המעטה בכל הנוגע לחיפזון ולהליך המזורז, עד כדי אוסף חריג של שגיאות, בתיקי ראש הממשלה", כתב. "החל בשימוע המזורז שלא ניתן היה לדחותו בשום אופן, למרות שהפרקליטה הראשית לא נכחה בחלק נכבד ממנו. עובר לגיבוש מיידי של ההחלטות לאחר השימוע, למרות שמדובר בתיק עב כרס שלא היה כמוהו. ממשיך בהגשת כתב אישום חסר פרטים מהותיים ביותר כמו רשימת עדי התביעה. וכלה בהגשת כתב האישום בתוך שעות ספורות מרגע משיכת בקשת החסינות של רה"מ וללא תעודת חיסיון ועוד היד נטויה".

לסיכום כתב, "אבקש ממך אדוני היועץ המשפטי לממשלה, לפעול בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת ולהגיש כתב אישום מתוקן מחדש ליו"ר הכנסת" - ופנה ליו"ר הכנסת: "ממך אדוני יו"ר הכנסת אבקש, לעמוד על זכותך לקבל כתב אישום מתוקן בהתאם לחוק, ובמידה ותיענה בשלילה, לשקול אף לפנות לבירור העניין בבית המשפט העליון".

יודגש כי בסביבת ראש הממשלה הדגישו כי לנתניהו אין כוונה להגיש בקשת חסינות מחדש והבקשה שהוגשה לאדלשטיין ומנדלבליט - היא יוזמה עצמאית של חבר הכנסת קרעי.

נתניהו: "החסינות - נשמת אפה של הדמוקרטיה" (צילום ארכיון: הפייסבוק הרשמי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר