ארה"ב מברכת

חמאס גינה את פגישת נתניהו ומנהיג סודן

בבוקר שלאחר הפגישה הדרמטית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנהיג המדינה הערבית סודן, עבד אלפתח אלברהאן, בארגון הטרור חמאס מגנים ובארצות הברית מברכים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו באוגנדה, אתמול (צילום: לע"מ)

בבוקר שלאחר הפגישה הדרמטית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנהיג המדינה הערבית סודן, עבד אלפתח אלברהאן, בארגון הטרור חמאס מגנים ובארצות הברית מברכים ומזמינים את המנהיג לביקור בבית הלבן.

בחמאס הגיבו ואמרו: "פגישות מסוג זה מעודדות את הכיבוש ואת ההנהגה האמריקנית להמשיך להפר את זכויות העם הפלסטיני".

מנגד, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שוחח עם עבד אלפתח אלברהאן ושיבח את קיום הפגישה. ממחלקת המדינה של ארה"ב נמסר: "פומפאו שוחח עם ראש המועצה הזמנית של סודאן, אל-בורהאן. השניים הדגישו את הצורך לבניית מערכת יחסים יציבה יותר בין המדינות.

"עוד הודה פומפאו לאל-בורהאן על שיפור היחסים עם ישראל בעקבות פגישותו עם ראש הממשלה".

כזכור, בסיום הפגישה בין ראש הממשלה למנהיג סודן, באוגנדה, הוסכם בין נתניהו למנהיג הערבי להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

ראש הממשלה נתניהו מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני.

לדברי נתניהו, יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אלפתח אלברהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם.

גורם בפמליית ראש הממשלה הסביר כי הדבר עשוי לאפשר טיסות ישראליות מעל סודן, ובכך להקל על הטסים - בעיקר לברזיל.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הפגישה עם מנהיג סודאן היא חלק ממגמה כללית של מדינות מוסלמיות, ערביות ואפריקניות שרוצות בקרבתה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר