427 מתו, 20 אלף נדבקו

זינוק במספר המתים מהנגיף; מקרה מוות ראשון בהונג קונג

64 בני אדם נוספים נהרגו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בסין, בכך עלה מניין ההרוגים ל- 425 • בארצות הברית נרשם מקרה שני של הידבקות מאדם לאדם. מוות ראשון בהונג קונג (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

64 בני אדם נוספים נהרגו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, במחוז חוביי שבסין, בכך עלה מספר ההרוגים מהנגיף במחוז ל - 425. כמו כן, הרשויות דיווחו על 2,345 מקרים נוספים של הידבקות בקורונה. על פי הטלוויזיה הממלכתית, בסך הכל 13,522 בני אדם נדבקו במחוז חוביי. בסין כולה נדבקו למעלה מ - 20 אלף בני אדם.

מומחים עולמיים מעריכים כי מספר ההרוגים גדול בהרבה ממה שסין מדווחת, כך גם מספר החולים שנדבקו בנגיף הקטלני.

בסין הודו לראשונה על ליקויים בתגובה לנגיף: "בעקבות ליקויים וקשיים שנחשפו בתגובה למגיפה הזו, אנחנו חייבים לשפר את מערכת ניהול החירום הלאומית שלנו ולשפר את היכולות שלנו להתמודד עם משימות דחופות ומסוכנות", נמסר בסיום מפגש של בכירי המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין.

נגיף הקורונה: איך נדבקים במחלה הקטלנית

בתוך כך, בארצות הברית נרשם מקרה שני של הידבקות מאדם לאדם. בכך עולה מספר הנדבקים בארצות הברית ל - 11.

כלי תקשורת מקומי בהנוג קונג דיווח הלילה על מקרה מוות ראשון בעיר העסקים, מדובר במקרה שני של מוות מנגיף הקורונה מחוץ לסין.

כזכור, משרד הבריאות פנה אמש (שני) לחברות הסלולר שאלו ישלחו הודעה לכל הנוסעים שנוחתים בישראל על מנת שישלח אליהם מסרון (sms) עם הנחיתה שלהם בנוסח הסבר בעברית ואנגלית על הוראות משרד הבריאות לגבי נגיף הקורונה.

נגיף הקורונה; שליח חב"ד בסין בראיון ישיר

מנכ"ל משרד הבריאות, העביר למנכ"ל משרד התקשורת מכתב בנושא כשהוא מבהיר בו את מצבו של הנגיף הקטלני והצורך להזהיר את הנוחתים וזאת בשל העובדה שהאוכלוסיה בישראל לא מחוסנת מפני הנגיף.

בישראל עוקבים בחשש רב אחר ההתפתחויות. עד כה לא התגלה נגיף הקורונה בישראל. אומנם בכמה מקרים עלה החשד שחולים במחלת חום שבאו לארץ מסין חלו במחלת הקורונה, אולם בסופו של דבר כל החשדות האלה נשללו. עם זאת, במשרד הבריאות מעריכים שבסופו של דבר יגיע הנגיף גם לישראל ונערכים בהתאם.

משרד הבריאות מנחה את מי שהיה בסין, במהלך ה-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (להלן - תקופת הדגירה).

ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר