הטריל את 'גוגל' ורוקן כמה רחובות בברלין

ברלינאי החליט להראות את כוחה הגדול של גוגל וכיצד היא שולטת למעשה בחיינו באמצעות ניסוי פשוט בו הכניס 99 סמארטפונים לעגלת פלסטיק והחל לצעוד על הכביש (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
סיימון ווקרט ברחוב הברלינאי הריק (צילום: באדיבות סיימון ווקרט)

אמן תושב ברלין בשם סיימון ווקרט, החליט ל'הטריל' את מערכת ה'גוגל מפות' וליצור בעצמו "פקק תנועה" ווירטואלי ברחובות ברלין.

הוא לקח 99 סמארטפונים יד-שנייה, הפעיל בהם את אפליקציית ה'גוגל מפות', ושם אותם בתוך עגלת פלסטיק. את העגלה עמוסת הסמארטפונים הוא הוביל באיטיות על גבי כביש בברלין, מה שגרם לאלגוריתם של אפליקציית הניווט לזהות עומס תנועה פתאומי באיזור, ולהתחיל לצבוע את המסלול בצבע אדום על גבי המפה כדי למנוע מנהגים אחרים להגיע ל"פקק".

על פי התיעוד של ווקרט, האפליקציה החלה לנווט משתמשים אחרים הרחק מאותו כביש כדי להימנע מהפקק הוירטואלי, מה שהפך אותו בפועל לכמעט ריק לחלוטין ממכוניות. את פקק התנועה, ווקרט שגם עצר להצטלם על הכביש הריק המשיך לצעוד כך עד למשרדי גוגל בברלין.

ווקרט מצטט באתר שהעלה לכבוד הניסוי את העיתונאי הגרמני מוריס אלהרט שטוען כי כי שינויים וירטואליים באפליקציות כמו Google Maps יכולים להשפיע באמת על העיר, ממש כפי שאפליקציות כמו Airbnb הצליחו להשפיע על עולם הדיור האמיתי. בין היתר הוא מציין כיצד שירותי נסיעות כמו Uber ושירותי משלוחים כמו Deliveroo עושות שימוש במפות של גוגל, ונותנות לה עוד יותר כוח והשפעה. אלהרט קורא במאמרו שצורף ל״יצירה״ של ווקרט לאיזון, כיוון שלטענתו אפליקציות כמו אלו של גוגל מחזיקות ביותר מדי מידע וכוח בו זמנית, שיכול להשפיע על ההתנהגות, דעות ואפילו תנועה של עצמים במרחב הציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר