טור דעה

המפלגות רוצות את קולות החרדים העובדים, בלי לדאוג להם

אחרי שנים שלעגו להם, במערכות הבחירות האחרונות המפלגות החרדיות רודפות אחרי קולות החרדים העובדים, אך בלי לסייע להם לפתור את בעיית קבלת ילדיהם למוסדות (דעה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

כולם רוצים את קולותיהם של החרדים העובדים. אותה קבוצה דחויה ובזויה שכונתה בשם הגנאי 'החולצות הכחולות' הפכה למבוקשת על ידי כל המפלגות החרדיות, ושאינן חרדיות. אך מה הם מוכנים לעשות בשביל החרדים העובדים?

קשה עד בלתי אפשרי להכליל את כל החרדים העמלים לפרנסתם תחת מטרייה אחת. כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, אך בדבר אחד כולם סובלים במידה שווה: קשיים בקבלת ילדיהם למוסדות החינוך.

בציבור החסידי, יקבלו את הילדים בקלות יחסית למוסדות החינוך של החסידות, אך הכל תלוי בסגנון העבודה של האבא. בציבור הליטאי המצב קשה יותר, והציבור הספרדי מתמודד בין כה עם קשיים בקבלה למוסדות בשל האפליה, שלצערנו עדיין קיימת במוסדות החינוך.

לכל זה יש פתרון נורא פשוט: משרד החינוך הקים את זרם החינוך הממלכתי חרדי, ממ"ח, בתקופת כהונתו של שי פירון כשר החינוך. עובדת השתייכותו למפלגת יש עתיד לא סייעה כמובן להצלחת המיזם, אותו מנסים הפוליטיקאים החרדים להכשיל, אך ללא הצלחה. הזרם הממלכתי חרדי צומח בכל שנה, על אף הקשיים הרבים שמערימים עליו.

כעת, אנו בתקופת בחירות, ושוב כולם רוצים את קולות החרדים העובדים. משה גפני, יו"ר דגל התורה, הסיעה שבזמנו הובילה את המלחמה בחרדים העמלים לפרנסתם, נפגש איתם שוב ושוב ויו"ר ש"ס, השר אריה דרעי מצהיר על הקמת מטה ייעודי.

למרות זאת, במפלגות החרדיות מסרבים להביע תמיכה בממ"ח. הגדיל לעשות משה גפני שאף הצהיר במפגש עם חרדים עובדים: "אם כתוצאה מזה שאלחם בממ"ח אתם לא מצביעים ג' - אל תצביעו ג', עדיף להצביע למפלגה אחרת, כדאי לליכוד, שם אולי יעזרו לכם".

גפני במפגש עם חרדים עובדים (צילום: באדיבות המצלם)

אבי רבינא חשף אתמול תיעוד כאן באתר בו הוסיף גפני: "יכול לבוא אחד כזה או אחר ולהגיד לכם, 'אני אדאג לממ"ח', אני לא אתן לזה. אני יכול ללכת לנתניהו ולהגיד לו אם אתה מקים ממ"ח אין לך ממשלה". ייאמר לשבחו של גפני שלפחות הוא אינו מסתיר את דעותיו, בניגוד לאחרים במפלגות החרדיות.

הנימוק בו משתמשים הפוליטיקאים החרדים, הוא כי הם נשמעים להוראות גדולי ישראל, אך בל נשכח כי הם מסייעים היום לסטודנטים החרדים אחרי שנים שנלחמו עם אותו נימוק באקדמיה החרדית.

גם במפלגה הדתית - ימינה, פועלים בניסיון לגייס את תמיכת החרדים העובדים. השר בצלאל סמוטריץ' הצהיר כי לא יהסס להילחם במלחמות החרדיות כדי לקדם את המ"מחים, אך לא נראה כי הוא יכהן בקרוב במשרד החינוך.

סמוטריץ' בעד הממ"ח (צילום: 'אביעה - באור פניך')

בהודעה רשמית של המפלגה אתמול נכתב בין היתר כי "מפלגת ימינה מחויבת לפעול לקידום הממ"חים (ממלכתי חרדי) ומהווה בית לחרדים עובדים", אך לנו לא נותר כי אם לתהות היכן הייתה המחויבות של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, בשנים בהם כיהן כשר החינוך.

הבעיה היא שגם אלו הרוצים את קולות החרדים העובדים אך בלי לתמוך בממ"חים, מתעלמים לחלוטין מהבעיה ולא מציגים פתרונות חילופים למוסדות חינוך המותאמים להם.

תמונת המצב מצידם של החרדים העובדים, עגומה מחד ומעודדת מאידך. למרות שאחרי שנים ארוכות זכו להכרה ולמרדף אחריהם, אין עדיין מי שבאמת יסייע למצוקה הכי קשה של מרביתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר