שינוי תפיסה?

מורות שצחקו מאב שבתו לא התקבלה לסמינר - מתחרטות

האם חל שינוי אמיתי ביחסן של מנהלות הסמינרים, להורים שמבקשים שיקבלו את בנותיהם? במודעה חריגה שפורסמה לאחרונה, מתואר מקרה כואב במיוחד - ואת השלכותיו; הפגיעה ב'שידוכים' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שיחה עם הארגון העומד מאחורי פרסום בקשת הסליחה (תמונה, אילוסטרציה: פלאש 90)

במודעה שהתפרסמה אמש (שני) באחד מה'חינמונים' בירושלים, פרסמו חברים ב"צוות סמינר" חרדי בקשת סליחה בלתי שגרתית, בגין התנהגות בה הם תולים את העובדה כי כמה מילדיהם הינם 'מעוכבי שידוך'.

בקשת הסליחה של המורות, נסובה על מקרה בו הן צחקו על אב שאמר תהלים ליד מזכירות הסמינר, בתפילה לשמוע תשובה חיובית על בקשתו כי בתו תתקבל למוסד החינוכי.

המודעה שפורסמה בחינמון

במודעה החריגה מתואר: "כשלא קיבלו את הבת השניה לסמינר, האבא החל לומר תהילים בפרוזדור ליד המזכירות, ובמקום שצוות הסמינר יגיב בהערכה, הוא הגיב בצורה מזלזלת כגון עקימת פה וכו', ואמרו לאבא 'פה זה לא הכותל'".

"אנו, צוות הסמינר, מוחים - נכתב עוד - "כדי לעורר רחמי שמיים על הפוגע והנפגע; שילדינו שמעוכבים ייוושעו".

בסוף המודעה מצוין כי היא נעשתה בעזרת ארגון בשם 'פיוס אמיתי', ובשיחה לנציגת הארגון, נשמעו הדברים הבאים: "אם יש עיכוב שידוכים ובזרע של קיימא, או לנו או לאחד הילדים שלנו, צריך לחפש את הפגיעה שאותה צריך למחוק".

"אם יש מישהו שפגעתי בו, ואין לו עיכוב, זה לא מתאים למחילה... צריך למצוא מישהו שיש לו עיכוב", הסבירה נציגת 'פיוס אמיתי'. "ילדה שלא קיבלו אותה לסמינר לא צריכה למחול על כך, בגלל שאין לה עיכוב, מכיוון שעיכוב לוקח לפחות שלוש שנים".

מזמינת המודעה המשיכה: "מה שאני אומרת, זה שתנסו לשים אותה במקום אחר, ועוד שנתיים-שלוש תנסו למצוא מי פגע בכם. כרגע אין לה עיכוב, כי זה שהיא נמצאת בבית זה לא נקרא עיכוב...".

במענה לשאילה האם מטרת הארגון היא לחפש אנשים שיש להם עיכובים, השיבה הנציגה: "המטרה שלנו היא למחוק את השם-הרע שהיה בין אנשים. לא בקשת מחילה, אלא אנחנו מוחקים את המשפטים.. בסמינר הזה, הבחורה היתה בת 30, ופגעו באבא שלה. אנחנו מדברים פה על 15 שנה אחורה".

האזינו לשיחה המעט-מוזרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר