לקראת הוועידה

כך ה'קורונה' תשפיע על מחירי הטיסות בקיץ

הנגיף שמשגע את העולם, עדיין רחוק מאיתנו, אך ההשפעה של הנגיף יכולה להיות לנו כואבת מאוד בכיס. 'כיכר' שוחח עם מומחי התעופה ומגיש את המסקנות העיקריות שלהם (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מדי יום, הולך ומתברר יותר ויותר, איך נגיף ה'קורונה', מתפשט והולך ומשאיר נזקים בריאותיים וכספיים באופן שאין לתאר. לרגל ועידת חו"ל מהודר ו'כיכר השבת', יצאנו לבדוק איך זה משפיע על הטיסות, מחירי הטיסות ועל עולם התיירות.

כדי להבין את הנזק בכלכלי העצום, נתחיל במעט מספרים; לסין נכנסים מדי שנה, כ-150 מיליון תיירים, שמשאירים אחריהם יותר מ-120 מיליארד דולר אחרי הביקור שלהם.

בשנה האחרונה, יצאו מסין, 150 מיליון תיירים, ולפי ההערכות הם הוציאו במקומות שהם טיילו יותר מ-270 מיליארד דולר (!!), לא פלא שכולם אוהבים את התיירים הסינים...

אחד מסוכני התיירות בישראל אומר ל'כיכר השבת': "הסינים אוהבים לטייל, וכל מסעדן או מארגן טיולים בישראל יגיד כי הסינים בשבילו הם מקור הכנסה אדיר, מדובר בתיירים שהולכים למלונות יוקרה, אוכלים במסעדות פאר ומשאירים אחריהם הרבה מוזמנים - והכי חשוב הם לא קמצנים, הם מגיעים ליהנות ולבזבז את הכסף".

לכן, סוכני התיירות עמם אנו משוחחים אומרים, כי הנזק האדיר בעוצר הנסיעות מסין ולסין, הוא נזק רוחבי ואדיר שישפיע בוודאות על מחירי הטיסות שכפי הנראה עכשיו הולכים להתייקר.

מי שעוד לא הזמין חופשה לקיץ צריך למהר?

"בוודאי, איזו שאלה, אם הנגיף ימשיך להתפשט המחירים יטפסו, כי הכל יעלה, הדלק ומסי נמל. לכן, מי שעוד רוצה להזמין נסיעות לקיץ שימהר, לא כדאי לקחת סיכון, בפרט שהעונה הזו, זו העונה טובה ביותר להזמין את הכרטיסים".

לגבי ביטולי הטיסות, שמוליק קרביצקי מניו יורק מספר, "היו לי מספר רב של ביטולי טיסות ואני מקבל כל הזמן טלפונים מודאגים. היה לי איש עסקים שהזמין טיסה לסינגפור, דרך סין. החלפתי לו את הטיסה דרך הפילפינים ללא קנס, הרבה לפני ההנחיות הרשמיות, כך שבינתיים העסק בשליטה".

שמעון קוסטינר, מספר ל'כיכר השבת', כי "הלקוחות שלו בפאניקה ומה שהם עושים זה או מבטלים את הטיסות שלהם או משנים את הטיסות ולא עוברים בקונקשן באיזורים האלו" .

עזרא גרוס, מאופיר טורס, מספר ל'כיכר השבת': "יש ביטולים לטיולים לסין, כולל ביטולים שיש בהם דמי ביטול בטיולים עתידיים (ולא בטווח המיידי). והיתרון שלנו במחלקת קבוצות יותר קל,כי אנחנו יודעים להזמין כרטיסים לקבוצה, ובעיקר לסדר שירותי קרקע, מלונות, אטרקציות, אוטובוס, מדריך ועוד".

בנושא הזה, ובעוד שלל נושאים מרתקים חשובים וקריטיים ידונו בוועידה שתתקיים ביום חמישי, יח' שבט תש"פ, 13/02/20 החל מהשעה 16:30 בדימול פלטיניום, רמת גן.

להרשמה: https://tic.li/Lg7AJpO

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר