תם המאבק

בעקבות 'כיכר': סוף לסאגת 'גבעת המבתר'

המאבק המכוער על בית הכנסת הירושלמי בגבעת המבתר, חצה כל פרופרציה. הצהריים, נפגשו החרדים והדת"ל בלשכת רה"ע והגיעו לפשרה שהשאירה טעם רע אצל החרדים (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מפגש הפיוס, היום (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

מעקב 'כיכר השבת': לאחר הפרסום על מלחמת החרדיים והדתיים לאומים בשכונת גבעת המבתר בירושלים, ראש העיר משה ליאון, התערב בסוגיה הסבוכה והיום (שלישי) חתם יחד עם התושבים, משני צדי המתרס, על הסכם שלום.

המאבק על בית כנסת, היה מהמכוערים שידעה העיר ירושלים, גם הצד החרדי וגם הצד הדתי לאמי נקטו בפעולות שאינן ראויות וכל שכן לא מתאימות למקום קדוש כמו בית כנסת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יחד עם ממלא מקומו, אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' וחבר המועצה אריה קניג, החליטו להיכנס לעובי הקורה ולסיים את הסיפור יחד עם התושבים.

(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

לפי המתווה החדש, המתפללים הדת"ל הוותיקים של בית הכנסת, ימשיכו להתפלל בבית הכנסת - כפי שהיו רגילים. הניין של החרדים ית'יים בנפרד במקום סמוך.

העירייה באמצעות המינהל הקהילתי של גבעת המבתר, תעשה ככל שביכולה כדי למצוא מבנה חילופי, מתאים וראוי למתפללים החרדים.

בינתיים, עד להתאמת מבנה זמני עבור החרדים, יתפללו החרדים יחד עם הדתיים לאומיים, בבית הכנסת הוותיק, כאשר החרדים יהיו כפופים לנוסח שהיה נהוג מימים ימימה.

המאבק על בית כנסת. שלל תיעודים מהחודשים האחרונים - מהצד החרדי

ראש העיר משה ליאון אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "השקענו שעות ארוכות בניסיון למצוא פשרה שתיתן מענה לכל הציבורים, אני שמח שהובלנו את הפשרה הזו לטובת תושבי השכונה וירושלים".

מ"מ ראש עירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הביע שביעות רצון רבה מההסדר שהושג. "כל הצדדים עשו מאמצים כדי להגיע להבנות ולפשרה שאכן הושגה בסופו של דבר, לפיה לקהילת הציבור החרדי המתפלל בנוסח קרליבך יהיה מקום תפילה מרווח וראוי כפי המתאים, ובכך יחדל הסכסוך. יש להודות לראש העיר משה ליאון ולכל מי שסייע ופעל להשגת ההסכם וההבנות, והאמת והשלום אהבו".

המאבק על בית כנסת. תיעוד החרדים משתוללים - מהצד הדת"ל. צילום: מצלמות אבטחה

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר ל'כיכר' כי "תודה להקב"ה, אשר זימן לי את האפשרות לפתור מחלוקת לשם שמיים. תודה לראש העיר שסמך את ידיו על ראשי ושלח אותי למשימה מורכבת וחשובה זו. את המשימה לא הייתי ממלא בהצלחה, ללא ברכתם של רבני העיר, הרב שלמה עמאר שליט"א והרב אריה שטרן שליט"א שכיוונו אותי למציאת הפתרון. מקווה שהנהלת העירייה הנוכחית, תזדרז לפעול ולתקן את כל העוולות שנותרו בעיר עוד מתקופת שלטון ברקת שגרם למחסור במבנים לתפילה לכלל הקהילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר