בחירות 2020

שלוש ועדות זמניות חדשות הוקמו בכנסת

ועדת הכנסת החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים שלוש ועדות זמניות, שיעסקו בנושא ה'קורונה', הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמכש"ר וטיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה (חדשות)

ועדת הכנסת, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בדיון שנערך אמש (שלישי) לאחר דיון החסינות של ח"כ חיים כץ, ועדת הכנסת החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים שלוש ועדות זמניות.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר בפתיחת הדיון, "לאחר שנה שהכנסת לא מתפקדת, בקשתי להקים ועדות קבועות. מחובתנו לפקח על עבודת הממשלה ולהראות לאזרחים שהפעילות בכנסת נמשכת. אנחנו צריכים לאזן בין האינטרס של מתן נציגות לכל סיעה בוועדה אף שאנו חודש לפני הבחירות מול האינטרס של קיום פיקוח על עבודת הממשלה אף שזה לתקופה קצרה".

הוועדה הראשונה לעניין התפשטות מחלת הקרונה, הוועדה השנייה לעניין הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמוכר שאינו רשמי, והוועדה השלישית תדון בטיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה. בכל אחת מהוועדות יהיו חברים 13 חברים וההרכב הסיעתי של הוועדות יהיו בהתאם להרכב הסיעתי של הכנסת.

בוועדה לעניין התפשטות מחלת הקרונה יהיו חברים שלוש נציגי סיעת כחול לבן, שלוש נציגי סיעת הליכוד, ונציג אחד לסיעות ש"ס, ישראל ביתנו, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי, חד"ש, אגודת ישראל, והבית היהודי.

בוועדה השנייה לעניין הרפורמה בחוק החינוך המיוחד והמוכר שאינו רשמי יהיו חברים שלוש נציגי סיעת כחול לבן, שלוש נציגי סיעת הליכוד, ונציג אחד לסיעות ש"ס, ישראל ביתנו, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי, תע"ל, אגודת ישראל, והבית היהודי.

בוועדה השלישית לעניין טיפול כוחות ההצלה והחירום בזמן הסופה יהיו חברים שלוש נציגי סיעת כחול לבן, שלוש נציגי סיעת הליכוד, ונציג אחד לסיעות ש"ס, ישראל ביתנו, העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי, חד"ש, דגל התורה, והימין החדש.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר כי "הסמכות להקים ועדות זמניות, נולדה בחטא לאחר האישור שהוועדה המסדרת קיבלה להקים את ועדת הכנסת לעניין החסינות. בסופו של יום, מתבצע פה מחטף, אנחנו לא נשתתף בפארסה של ההצבעה הזו".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר כי ברור שהקמת ועדות פחות מחודש לפני הבחירות, הוא אירוע תקדימי. יש פה מתח טבעי. אני מבין את המשמעות שהכנסת לא פעילה כבר שנה. אני מציע לעשות הפסקה בדיון מתוך מטרה להגיע להסכמות לפני ההצבעה.

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) אמר כי "מזה כשנה לא מונה ראש החרום הלאומי. במידה והמגפה תגיע לארץ, אנחנו אמורים להתמודד עם המגפה בלי ראש רח"ל. אני קורא למנות ראש רח"ל זמני בדחיפות".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי הרשימה המשותפת פנתה ליו"ר הוועדה בהצעה להקים ועדות קבועות. כסיעה השלישית בגודלה בכנסת, הרשימה המשותפת ביקשה לקבל את ראשות אחת הוועדות, כגון את ראשות ועדת הפנים לעניין המאבק באלימות ובפשיעה. התנגדת להעניק לנו ראשות ועדה אחת. הסירוב שלך רע, מוזר, ומריח ריח רע. יש לי הערכה עם מי התייעצת ולכן נתנגד להצעה.

טיבי אמר בכעס שהוא מחרים את ההצבעה, סנט בניסנקורן ואמר, "סגרתם דיל עם ישראל ביתנו. מה אנחנו עב"מים? אתה לא רואה אותנו? מחר תירצח אישה ערבית, מה תענה? ברצח הבא נזכיר לכם את ההחלטה הזו. אני פה הרבה שנים ואני ילמד אתכם פוליטיקה. העיקר שח"כ גנץ מסייר בישובים ערביים. אנחנו לא קבלני משנה שלכם".

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן) שאלה את היועמ"ש של הוועדה, כמה דיונים ניתן לקיים בתקופה הקצרה שנותרה לנו לפני הבחירות. היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן השיבה ואמרה "לאחר שהמליאה תאשר את הקמתן של הוועדות, כל כינוס ועדה טעון אישור של ועדת ההסכמות. בכל מקרה, לאחר הבחירות הוועדות הזמניות לא מתכנסות.

בהצבעה שנערכה בתום הדיון, 10 חברי כנסת מסיעות כחול לבן וישראל ביתנו תמכו פה אחד בהקמת הוועדות. חברי הכנסת של הליכוד והרשימה המשותפת החרימו את ההצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר