"אנחנו לא משיחיים"

ח"כ גפני: "הייתה נטייה ש'כחול לבן' תזכה, זה היה מפחיד"

במהלך השיח עם "החרדים העובדים", התייחס יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, לסוגיות הפוליטיות, תקף את ליברמן, שיבח את מהלכי נתניהו והבהיר את עמדת 'דגל' בנושאים המדיניים (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, שהשתתף בפאנל עם מספר מצומצם של חרדים עובדים - כפי שסוקר ב'כיכר השבת', התייחס לא רק לנושאי שילוב חרדים בשוק העבודה וסוגיית לימודי התואר, אלא גם למצב הפוליטי.

תחילה התייחס גפני בקצרה ליו"ר 'ישראל ביתנו' ואמר כי "ליברמן הכניס את הכל לתזזית כזאת, עוד מערכת בחירות אחת אין רפורמה בכל הנושאים הכלכליים, המדינה תקרוס, אבל את ליברמן זה בכלל לא מעניין. הייתה נטייה לכיוון זה שכחול לבן הולכת לזכות, זה היה מפחיד מבחינתנו".

"מה שהצליח עכשיו רה"מ נתניהו לעשות עם טראמפ ונעמה יששכר, חזרנו להיות בשוויון עם כחול לבן", שיבח גפני.

יו"ר 'דגל התורה' התייחס לסוגיה המדינית ולאפשרות שיצטרכו להצביע בסוגיית סיפוח בקעת הירדן ויהודה ושומרון: "אני הייתי אצל הרב שך, הרב אלישיב, הרב שטיינמן והיום אצל הרב קנייבסקי. כל פעם הייתה שאלה מורכבת יותר. הרב שך לא רצה לעשות שלום עם ירדן. זה מורכב ומסובך. בינתיים זה לא מגיע, לכן אני לא הולך לשאול. כשידברו על סיפוח אני אלך לשאול. אנחנו לא משיחיים, לא מסתמכים על מה שנאמר בעבר".

גפני הסביר את עמדת המפלגה שהצטרפה ברגע האחרון לפסילתה של חברת הכנסת מהרשימה המשותפת ואמר: "לכן לא עניתי על חה"כ יזבק מהרשימה המשותפת, הרי אני חבר של הערבים, שאלו אותי באתרים החרדים, אמרתי להם אני כל דבר שואל - עד הרגע האחרון לא תדעו. שאלתי ברגע האחרון, והצבענו נגדה. אצל חנין זועבי ואצל יזבק התערבנו בנושא הזה כי הם שיבחו את הטרוריסטים - אפילו לא הצבענו בעד פסילת ליברמן. סיפוח נשאל ונגיד בעזרת השם".

באשר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת על ידי הרשויות המקומיות אמר ח"כ גפני: "אני נגד תח"צ בשבת. אני חונכתי וגרתי באופקים, אני איש הפריפריה. אני דואג קודם לילדים מסורתיים, שיש לי תקציב למסורתיים ולחרדים אני מעביר קודם למסורתיים. תל אביב הופכת להיות עיר לא יהודית. הם עושים דבר חמור, אפשר לחשוב שזה יפתור את הבעיה של התחבורה בתל אביב.

"תל אביב שלהם? היא שלנו! אני אמרתי לו איך לחנך את הילד שלו? למדינה יש כללים שהיא חיה כמדינה עם דעות שונות. מדינת ישראל היא שלי לא שלו. אם זה יביא קולות לליברמן? זה לא מביא לו אפילו חצי קול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר