תקף נערים בביכנ"ס

הקיצוני נשכב על הרצפה וירק על שוטרת

במשך כמעט שבוע סירב חרדי קיצוני לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה, לאחר שנעצר בעקבות אלימות שהפעיל נגד נערים שצפו בסרטונים במכשיר לא-כשר בתוך בית כנסת; היום הורה שופט לשחררו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר היום (רביעי) חרדי קיצוני שנעצר לאחר שתקף באלימות צעירים שהשתמשו בטלפון לא-כשר בתוך בית כנסת, היכה אותם ושבר את המכשיר.

המקרה שנדון אירע לפני שבוע, בשטיבלך של שכונת מאה שערים (בית הכנסת ישועות יעקב), כאשר מספר נערים ששהו במקום צפו בסרטונים באחד מחדרי התפילה, ובשל כך כאמור הותקפו.

משטרה שהוזעקה בעקבות כך, עצרה את החשוד במעשה, אך זה סירב בתוקף לשתף פעולה בכל צורה שהיא, תוך כדי שהוא שוכב על רצפת תחנת משטרת לב הבירה ולא מסכים להגיע לדיון בעניינו בבית המשפט.

וכך תיאר נציג המשטרה: "לפי החשד, בשעות הבוקר המקודמות מאוד הוא הבחין בשני בחורים שמדברים בטלפון, בשטח בית הכנסת בו הוא שומר. הוא תקף את אחד הבחורים, תוך שהוא גורם לו חבלות קשות, ירק על הבחור השני ושבר את מכשיר הטלפון שלו. הבחור השני התקשר למשטרה, החשוד ירק על השוטרת, נשכב על הרצפה והתבטא בצורה קשה".

"אנו לא רוצים לפגוע בבריאותו", הוסיף השוטר בפני השופט, "כי הבאה בכוח תיאלץ אולי להשתמש באמצעים שעלולים לפגוע בו".

גם בא-כוח החשוד, שמונה מטעם הסנגוריה הציבורית לייצג אותו, סיפר: "הסברתי לו מי אני ומאיפה אני, והוא אמר שהוא לא רוצה ייצוג של הסנגוריה. במצב כזה, שגם לא קיבלתי את גרסתו, כמובן שאני לא יכול לטעון או לחקור. אציין שהמשיב אמר לי: ניפגש בעולם הבא...".

עו"ד אריק בוקטמן הוסיף: "דיברתי עם הרב שמעון שישא, מ'העדה החרדית', ואפילו הוא לא הצליח לשכנע את המשיב", ונציג המשטרה הגיב: "אם הוא לא הצליח, אז מי יצליח". בעקבות כך, תחילה הוארך מעצרו של החשוד.

מהומה בשטיבלאך 'מאה-שערים'. ארכיון

בדיון נוסף שנערך בעניינו, הסכים החשוד להגיע והכריז: "אבקש מהרב שישא והעורך דין שתצאו; אני לא צריך את הייצוג שלכם. תודה רבה על הכוונה הטובה שלכם".

"סירבתי להגיע לחקירה, עד שיקבלו את התנאים שלי", הוא פירט. "לא רציתי לפי התנאים שלהם, כי הם העלילו עלי עלילות שווא. שמעתי לפני שהלכתי לחוקר במה מאשימים אותי, וכבר ידעתי שמדובר בעלילות".

לדבריו, "באתי לפה כדי להגיד את כל מה שהיה: ב-4:30 לקחתי את הפלאפון לנער, ואז הוא התחיל להשתולל. זה מה שהיה. אבל לא תקפתי אותו. הוא התחיל להשתולל, והייתי חייב להוריד אותו מעלי. אני זה שקיבלתי את הבעיטות. אני מבקש מכל אותם אלה שהיו, ואומרים מה שהיה: אני רוצה לעשות איתם עימות פנים אל פנים".

בשלב זה הוארך שוב מעצרו במספר ימים, בשל העובדה כי מול החוקר הוא לא הסכים לומר כלום ושמר בעקביות על זכות השתיקה.

היום, בסופו של דיון שלישי, ולאחר שקרא מסמך הנוגע לבריאותו הנפשית של החשוד, החליט כאמור השופט אורן סילברמן לשחרר אותו ממעצרו, בתנאים הבאים: התייצבות לחקירה או משפט ככל שיידרש, התייצבות לחקירה בתחנת לב הבירה עם שחרורו, אי יצירת קשר עם המתלוננים בזמן הקרוב, הרחקה מהעיר ירושלים למשך חודש ימים והפקדת ערבות כספית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר