גל הטרור

במשטרה חוששים מ'פיגועי השראה' ומיידוי אבנים לכותל המערבי

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעקבות גל הטרור המתעצם, נערכים במשטרה גם לאפשרות כי המתפללים המוסלמים שבהר הבית ישליכו מחר אבנים על היהודים שיגיעו לכותל המערבי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תש"פ | 06.02.20
ארדן ברחבת הכותל, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב (חמישי) הסתיימה בירושלים הערכת מצב מיוחדת, בראשות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ובהשתתפות מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, ראש אגף המבצעים וסגל הפיקוד של המחוז, זאת בעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו היום בעיר.

בסיום הערכת המצב, החליט ניצב כהן לתגבר את כוחות המשטרה והפעילות המשטרתית בכל רחבי הארץ, ובעיר ירושלים בפרט, זאת החל מטווח הזמן המיידי.

יצוין, כי ההיערכות של כוחות הביטחון כוללת - כך נודע ל'כיכר השבת' - גם אפשרות כי בתום תפילות יום השישי של המוסלמים תחל התפרעות המונית סביב המסגדים שבהר הבית, במהלכה יושלך מטר אבנים על המתפללים היהודים למטה, בכותל המערבי.

ההנחיה המעשית לכוחות בשטח במקרה שכזה, היא לפרוץ להר, ולנקוט בכל האמצעים כדי להשתלט על המתפרעים ולהחזיר את השקט על כנו בהקדם.

חשש נוסף שהובע, הוא מפני 'פיגועי השראה': צעירים ערבים שירצו לחקות את המפגעים הבודדים שביצעו ביממה האחרונה את שלושת הפיגועים.

דבריו של השר לביטחון פנים

בסיום הערכת המצב, אמר השר לבטחון פנים גלעד ארדן, כי "רצף הפיגועים נגרם על רקע ההסתה הפלסטינית והמוקד הרגיש ביותר הוא הר הבית לקראת תפילות שישי. יש לפעול כאן בנחישות ובתקיפות, כדי לשמור על הריבונות ולטפל בכל גורם מתסיס ומסית. המשימה היא לגדוע היווצרות גל טרור בכל האמצעים הקיימים".

מ"מ המפכ"ל שיבח את הפעילות המהירה של השוטרים שפעלו ונטרלו המחבל בעיר העתיקה היום בצהריים, והוסיף: "במהלך היממה האחרונה, אנו עדים לניסיונות של מחבלים לפגוע בכוחותינו ובאזרחי ישראל. כמי שאמונים על שמירת ביטחון הפנים, ופועלים מדי יום להגנה על אזרחי ישראל, עלינו להמשיך ולהיות דרוכים נוכח כל איום, בכל זמן ובכל מקום".

"כלל מערכי המשטרה יתוגברו בדגש על העיר ירושלים. אנו נמשיך לפעול בנחישות מול הטרור , במטרה לשמור על בטחונם ושלומם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר