מעצר לפנות בוקר

המשטרה פשטה על 'שובו בנים'; הרב ברלנד ובכירים נעצרו

המשטרה פשטה על קהילת 'שובו בנים' ועצרה את הרב אליעזר ברלנד ובכירים נוספים • בין החשדות נגדם: עבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס • שני שוטרים נפצעו בעימותים במקום (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בשבט תש"פ | 09.02.20
(צילום: דוברות המשטרה)

כוחות גדולים של משטרה פשטו לפנות בוקר (ראשון) על מרכז קהילת 'שובו בנים' ועצרו את מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד וכן חמישה בכירים נוספים בקהילה. החשדות: עבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.

המעצר והמהומות ב'שובו בנים' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך שיעור שנמסר לפנות בוקר בבית הכנסת של הקהילה שהחל בשעה 4:00 לפנות בוקר הגיעו הכוחות למקום, הציגו בפני הרב את צו המעצר ולקחו אותו לבית, שם ערכו השוטרים חיפוש נרחב בסיוע כלבנים ולאחר מכן הוא נעצר.

במהלך מעצרו ופינויו של הרב לניידת המשטרתית נפצעו שני שוטרים במהומות שפרצו במקום, המשטרה השתמשה ברימוני הלם והשוטרים ספגו אבנים וסלעים.

יצוין כי החקירה מתנהלת על-ידי צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של מחוז ירושלים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד.

מפקד המחוז ניצב דורון ידיד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהמשטרה נמסר כי "במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים.

"עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי - בשנות ה-80".

במשטרה ציינו כי החקירה התמקדה במישור הפלילי, בו נאספו ראיות ועדויות נגד החשודים על קבלת עשרות אלפים שקלים עבור ברכות ובמישור הכלכלי בו חוקרי המשטרה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים והמוסד לביטוח הלאומי, חשפו תשתית לביצוע מגוון עבירות של הלבנת הון, השמטת הכנסות ועבירות מס בשווי מאות מיליוני שקלים".

סנ"צ דורון בן אמו, קצין אגף החקירות והמודיעין של מרחב ציון (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה ציינו עוד כי "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, שהגיעה כאמור הבוקר לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים בשנות 20-80 לחייהם, תושבי ירושלים. במהלך המעצרים החלו מפרי סדר ליידות אבנים וחפצים לעבר השוטרים בניסיון למנוע את המעצרים, וכתוצאה מכך נפצעו 2 שוטרים".

במשטרה מבהירים כי "אנו מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם", וקוראים "לכל אדם שחש כי נפגע מדפוס פעולה דומה או מי מהחשודים לפנות בהקדם לתחנת המשטרה ולמסור עדותו".

גורמים במשטרה אמרו ל'כיכר השבת' כי "יש כמה וכמה תלונות שהגיעו למשטרה יותר ממה שפורסם בכלי התקשרות, הדרך עוד ארוכה לסיום החקירה אבל אנחנו עושים מאמצים לסיימה בהקדם". הגורם מוסיף ואומר כי "נפעל ביד קשה נגד מידי האבנים".

גורם בכיר בקהילת 'שובו בנים' המקורב לרב ברלנד אמר ל'כיכר השבת' כי "הרב נוטל מדי יום מספר תרופות, פעם ביומיים רופא מבקר אותו ועוקב אחר מצבו. הרב והרבנית בני 82+, הרבנית סובלת מסכרת כרונית והרב עובר טיפולים לשיקום משלושה גידולים של המחלה בגופו ומתפקד עם כליה אחת!

"לא מובן למה המשטרה בחרה את המעצר המתוקשר הזה, שכבר ערכו חפושים בביתו של הרב ולא מצאו דבר. ההתנהלות הזו של הרב לא חורגת משום התנהלות של כל גדול בישראל, בעצה וברכה ועזרה למוסדותיו. אנחנו מאמינים שבשעות הקרובות הכל יתברר כלא כלום".

בהמשך היום יובאו מי מהחשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים. העצורים מיוצגים על-ידי עורכי הדין עדי כרמלי ורותם טובול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר