תיק 5000

מפלגות האופוזיציה בקרב על משרד הבריאות; ליצמן מגיב

'כחול לב'ן, 'ישראל ביתנו' ו'העבודה-מרצ' מתמקדים, בקמפיינים החדשים שהעלו ביממה האחרונה במשרד הבריאות • ליצמן הגיב : "מקווה כי אג'נדה זו תשמש אתכם לא רק לצורך בחירות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מקרי או מכוון? הקמפיינים החדשים של המפלגות בגוש ה'אנטי-ביבי' מתמקדים ביממה האחרונה במשרד הבריאות תוך טענות על אלפי מתים מידי שנה בגלל הבעיות במערכת הבריאות.

הראשונה לעלות עם קמפיין בנושא, הייתה מפלגת ישראל ביתנו. בחשבון הטוויטר של יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן פרסמו סרטון תחת הכותרת "תהיו בריאים".

בסרטון הציג ליברמן מספר נתונים בעייתים אודות מערכת הבריאות הישראלית, וכדרכו, לא יכול היה להימנע מהסתה אנטי-חרדית כאשר הציג את תמונת שר הבריאות המכהן, מול תמונת מועמדו לתפקיד עם ההבחנה בין 'רב' ל'רופא'.

צילם מסך מקמפיין 'ישראל ביתנו'

ביהדות התורה מיהרו להגיב לאיווט: "ליברמן ממשיך לשקר בגסות על חשבון בריאות הציבור. איווט לא רוצה שתדעו כי מאז כניסתו למשרד הבריאות יזם הרב ליצמן והוביל תוכנית לאומית שהפחיתה ב 40 אחוז את התמותה מזיהומים נרכשים בבתי החולים. תוכנית ליצמן למאבק בזיהומים כבר מצילה חיים של כ- 2000 חולים מדי שנה, כשהיעד הוא המשך הפחתה עקבית של תופעת הזיהומים במערכת הבריאות".

"איווט מסתיר מאיתנו שאותו דוקטור אידלמן שהוא רוצה למנות לשר הבריאות, היה הלוחם הגדול בתכנית של הרב ליצמן לקצר את שעות העבודה של המתמחים מ-26 שעות ל-16 שעות לכל היותר, במהלך שביתת הרופאים ב-2011. אחרי 20 שנה בהם ליברמן כפוליטיקאי הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל לא עשה כלום לציבור, הוא נזכר פתאום לדבר על בריאות ולשקר ביודעין. אזרחי ישראל כבר יודעים: כל קול לליברמן מקרב אותנו לבחירות רביעיות על חשבון אזרחי מדינת ישראל", נמסר מיהדות התורה.

אך ליברמן לא לבד. במפלגת כחול לבן השיקו קמפיין תחת הכותרת "תיק 5,000 של נתניהו - 13 שנה של הזנחת מערכת הבריאות", עם הטענה כי 5,000 איש מתים מידי שנה בשל הבעיות במערכת הבריאות.

מתוך קמפיין 'כחול לבן'

גם במפלגת העבודה-גשר-מרצ מתמקדים במשרד הבריאות, ודורשים למנות לתפקיד את אורלי לוי אבקסיס שאמרה היום כי "הגיע הזמן שנצטרף לשולחן הממשלה, כדי שנוכל לבסס בישראל סדר עדיפויות לאומי חדש, תוך מעבר להשקעה חברתית בבריאות, ברווחה ובחינוך".

היא הציגה את סדר העדיפויות הלאומי של העבודה גשר מרצ בבריאות: בניית שלשה בתי חולים אזוריים והקמת עשרה חדרי מיון קדמיים; ייבוא והטמעה של טכנולוגיות למניעת הדבקה בזיהומים; הגדלה משמעותית של מספר תקני הרופאים, הרופאים המתמחים ,האחים והאחיות; הוספת יחידות מכשור רפואי מציל חיים בכל מוסדות מערכת הבריאות; הנהגת רפורמה בתחום הקנאביס הרפואי ורישומו כתרופה מן המניין, וכמובן הגדלת תקציב סל התרופות.

בתגובה, שיגר ליצמן מכתב אל שלושת ראשי המפלגות: "טוב שסוף סוף נזכרתם!!!. אני מקווה כי אג'נדה זו תשמש אתכם לא רק לצורך בחירות אלא גם לצורך עשייה ממשית", כתב להם.

בהמשך מכתבו פירט ליצמן כיצד "משרד הבריאות בראשותי ביצע מספר מהלכים מרכזיים במערכת וגיבש תכנית עבודה מסודרת אותה סיכמנו עם משרד האוצר לחיזוק מערכת הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר