שוחד בחירות?

הממשלה אישרה את העלאת יתר אנשי ה'פלשמורה' מאתיופיה

ממשלת ישראל אישרה את המהלך שהוביל נתניהו, להעלות לישראל את יתר בני ה'פלשמורה' שנותרו באתיופיה, כ-400 במספר - עוד לפני הבחירות. "חוב מוסרי של מדינת ישראל", טען שר העליה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה למען העלאת הפלשמורה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לישראל, לפני הבחירות, עוד כ-400 עולים מאתיופיה, מבני ה'פלשמורה'.

ראש הממשלה נתניהו אמר בנושא זה: "אני גאה בכך שכראש ממשלה הייתה לי הזכות להעלות אלפים מאחינו ואחיותינו מאתיופיה במהלך כהונתי כראש הממשלה, ואנחנו מתכוונים כמובן להמשיך לעשות זאת, זה הצעד הנוסף. אנחנו גם מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית, אנחנו פועלים למען זה ללא הרף ונמשיך לעשות זאת".

שר העלייה והקליטה יואב גלנט (ליכוד) הוסיף: "לפני כ-40 שנה, כלוחם בשייטת, הייתה לי הזכות לסייע להביא את ראשוני העולים מאתיופיה מחופי סודאן. היום אנחנו פועלים להבאת יתרת בני הפלשמורה שנמצאים באתיופיה וממתינים, בשל תהליכי הבחירות, כבר שנה".

דבריו של נתניהו בענין, היום (צילום: ערוץ כנסת)

"יש 398 אנשים שממתינים לשווא באדיס אבבה ובגונדר, בעוד שהם יכלו לשבת היום במדינת ישראל במרכזי קליטה. למדינת ישראל יש חוב מוסרי", טען גלנט, "לאפשר לבני העדה האתיופית, המשרתים בצה"ל ותורמים בכל תחומי החיים, להתאחד עם בני משפחותיהם שנותרו מאחור".

בהקשר זה, אישרה הממשלה גם את הקמת הוועדה שתחקור את התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים שטיפלה בענין מקרי האלימות המשטרתית שהופעלה נגד ישראלים שעלו מאתיופיה, זאת בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שרמז לאחרונה כי מדובר במהלך לא חוקי, 'שוחד בחירות', שנועד להחזיר את קולות בני העדה האתיופית למפלגת הליכוד בבחירות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר