"הפרובקציה"

בפעם ה-3 השנה: איראן נכשלה בשיגור לחלל

לאחר שני ניסיונות קודמים, גם הפעם האיראנים נכשלו, והלווין 'זפאר' ששיגרו לחלל לא הצליח לצאת מכדור הארץ. האמריקנים כועסים על השיגור ומכנים זאת 'פרובקציה' (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, שיגור חללית (צילום: shutterstock)

הניסיונות של המשטר בטהראן לשגר לירח - לווין, נכשלו גם בפעם הזו, כך לפי הדיווח הערב (ראשון), של הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, "הלווין שוגר בהצלחה, אך לא הגיע ליעדו כמתוכנן", אמרו בטלוויזיה.

הלווין האיראני ששוגר, נקרא 'זפאר' - ובתרגום לפרסית - ניצחון. הלווין תוכנן ונבנה אצל האיראנים וכאמור נשלח לשיגור היום, בשעות הבוקר.

השיגור המדובר, היה באתר על שם המנהיג הרוחני העליון לשעבר 'חומייני', כ-350 קילומטר מזרחית מבירת איראן - טהרן, איראן הכריזה על השיגור ושלחה לו ברכה, "בשם אללה".

כבר בתחילת החודש, הכריזו באיראן, כי הם מתכננים לשגר את הלווין ששקל 113 ק"ג, ותוכנן שיסתובב סביב כדור הארץ בגובה של מעל 500 ק"מ.

צה"ל חשף: זהו פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה (דובר צה"ל)

כאמור, התוכנית 'המפוארת' של האיראנים קרסה, וזאת לאחר שני ניסיונות קודמים, הניסיון הראשון, היה בינואר שנה שעברה, אז ניסו לשגר לחלל לווין בשם 'פייאם' וכחצי שנה לאחר מכן נעשו ניסיונות ששוב כשלו, אך לא אושרו על ידי האיראנים, ונחשפו ע"י האמריקנים.

ככלל, האמריקנים מתנגדים נחרצות לשיגורי הלווין האיראנים, בעיקר בשל כך שהם חושדים שהכל הסוואה בכדי לייצר כורים גרעיניים ללא הפרעה. מה גם, שמערכת שיגור הלווינים תוכל לשמש את האיראנים בכדי לשגר טילים בליסטיים - לכשיחפצו.

לכן ארה"ב בראשות טראמפ, כינתה את שיגורי הלווינים כ'פרובקציה' איראנית, מכיוון שכל השיגור נועד להסתיר את האמת שמאחרוי ההתקדמות בתוכנית הטילים האיראנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר