הסתה שלא נגמרת

השימוש הציני של איווט בדברי הרמב"ם; ותגובות הגולשים

קו ההסתה של ליברמן נגד החרדים, נמשך. הבוקר, הוא משתמש ברמב"ם הקדוש, כדי לטעון שצריך לצאת לעבוד. הגולשים, לא נותרו חייבים והשיבו לו מנה אחת אפיים, עם הלכות שהשמיט (אקטואלי)

ליברמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שעושה ככל יכולתו כדי להשאיר על סדר היום של הבחירות נושאי דת ומדינה, ממשיך בקו המסית שלו נגד הציבור החרדי ולומדי התורה, ואין פוצה פה.

הבוקר (שני) הוא שובר שיא חדש, כשלוקח ציטוט אחד מתוך הרמב"ם הקדוש, ומפנה אותו לכיוונם של נציגי הציבור החרדי בכנסת, ממפלגות יהדות התורה וש"ס.

"כנראה שפיספסתם לא רק שיעורי ליבה, אלא גם שיעור משנה תורה של הרמב"ם", כתב ליברמן, והביא את שמותיהם של הנציגים החרדים: "אריה מכלוף דרעי, יצחק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, משה ארבל, ינון אזולאי, משה אבוטבול, יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, יעקב טסלר, יעקב אשר, ישראל אייכלר, לתשומת ליבכם:", ולאחר מכן הביא צילום מתוך דבריו של הרמב"ם הקדוש.

ליברמן ציטט מדבריו של הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה, שכתב: "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא; לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה.

"אמרו חכמים, כל הנהנה מדברי תורה, נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קורדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה, ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה; וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות".

גאידמק: "ליברמן לא היה קיים אילו סבא שלו לא היה חרדי"

הגולשים, לא נשארו חייבים ומיהרו להציב מולו מראה, האיש שמסית נגד שמיר השבת ונגד ההלכה היהודית, בוחר להשתמש באחד מגדולי הפוסקים בעם היהודי, כדי להסית נגד שומרי המצוות.

אחד הגולשים האיר את עיניו כי דווקא השמות שהביא כן מתפרנסים ממעשה ידיהם וכן הסביר לו כי הרמב"ם עצמו כותב שכל מי שחשקה נפשו בתורה ישב וילמד.

גולש אחר ציטט את הפסוק: "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ".

גולש אחר כתב לו: "תודה רבה על הפטור מגיוס אביגדור !!!!!". אחד הגולשים ציטט לו מהלכות תשובה ברמב"ם: "ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: המינים, והאפיקורוסין, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים, ומחטיאי הרבים, והפורשין מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו".

הציוץ של ליברמן

"גאון", כתב לו גולש נוסף, "עכשיו הם יענו לך במאה ציטוטים מהכתובים שסותרים את זה ויראו לך מה ההבדל בין שטחיות לעומק".

גולש אחר הגיב: "יש ברמב"ם עוד הלכה ש'משום מה'... איווט ליברמן כנראה 'שכח'... זה נמצא, אם שאלתם, בהלכות שמיטה ויובל. 'שבט לוי אעפ"י שאין להם חלק בארץ כבר נצטוו ישראל ליתן להם ערים לשבת ומגרשיהם והערים הם שש ערי מקלט ועליהן שתים וארבעים עיר וכשמוסיפין ערי מקלט אחרות בימי המשיח הכל ללוים. ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה'... ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים... ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים'. מעניין למה את זה איווט השמיט....".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר