הנגיף לא מרפה

מספר המתים מווירוס ה'קורונה' עלה ל-908

בסין מדווחים על 908 מתים בווירוס ה'קורונה' עד עכשיו. שני מקרים נוספים התגלו מחוץ לסין ועד כה חלו למעלה מ-40 אלף חולים. 60 חולים נוספים התגלו בספינת הנופש (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית חולים בסין (צילום: מתוך טוויטר)

נגיף ה'קורונה' ממשיך להטיל את חיתתו על העולם: מספר המתים מהמחלה בסין עלה ב-97 בני אדם ביממה האחרונה והגיע ל-908 מתים, כך על-פי הדיווחים הרשמיים. שני מקרי מוות נוספים דווחו מחוץ לסין. בנוסף, הסינים מדווחים על עלייה משמעותית במספר החולים ביממה האחרונה.

עד כה חלו באופן רשמי בנגיף 40,171 בני אדם - רובם המכריע בסין וכ-360 בני אדם אובחנו במחלה מחוץ לגבולות סין. הסינים מדווחים גם על כ-3281 חולים שנרפאו ושוחררו לביתם

באוניית "דיימונד פרינסס" העוגנת ביוקוהאמה שביפן התגלו 60 חולים נוספים כך שעד כה 130 בני אדם חלו בנגיף מתוך 3,700 נוסעים. בספינה שנמצאת בהסגר שוהים גם 15 ישראלים שנאלצים להמתין בתוכה מבלי יכולת לצאת.

שר הבריאות היפנו קטסונובו קטו הודיע כי הם שוקלים לבדוק את כל נוסעי "ספינת הקורונה" כדי לוודא מי נדבק בנגיף. לעומת זאת באוניה השנייה שהייתה בהסגר בהונג קונג - "הדרים וורלד", לא נמצאו חולים ו-3600 הנוסעים עליה שוחררו.

תיעוד מהספינה בהסגר

ההחלטה של חברת אל על אתמול לעצור את הטיסות להונג קונג מתבררת כהגיונית, לאחר שהיום מדווחים באי על שבעה מקרים נוספים של המחלה. מספר החולים בהונג קונג עד כה עומד על 36 חולים שנדבקו מאורחים שהגיעו מסין. בינתיים, הונג קונג סגרה את כל מעברי הגבול עם סין למעט שניים.

בווהאן שבה התפרץ הנגיף הקימה סין שני בתי חולים חדשים. לעיר שבה מתגוררים 11 מיליון בני אדם נשלחו אלפי רופאים, אחיות ועובדי רפואה נוספים במאמץ להשתלט על קצב ההדבקה. מאז 23 בינואר נאסרו הכניסה לעיר והיציאה ממנה וההגבלות הורחבו מאז לערים שבהן מתגוררים 60 מיליון בני אדם.

אתמול, הרחיב משרד הבריאות את אזהרותיו בנוגע לנגיף הקורונה, והמליץ "לשקול את נחיצות הנסיעה" לתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שכבר ניתנה לגבי סין. במשרד קיימו היום הערכת מצב מחודשת בעקבותיה הופצו ההנחיות החדשות. במשרד הבריאות מדגישים שוב ושוב כי לא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף לישראל והערכת העבודה היא שלבסוף כן יגיעו מקרים גם לישראל.

ביום שישי הודיעו במשרד הבריאות כי הם מרחיבים את ההנחיות לשבים מהמזרח הרחוק מחשש להתפשטות הנגיף, והורו לכל מי שחוזר חולה מסין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו, להימנע ממגע עם הסובבים במשך 14 יום. כמו כן, מי שחש ברע לאחר שובו ממדינות אלו התבקש לגשת למרפאה או לבית חולים.

הודעות משרד הבריאות בנוגע להמלצות לא לטוס למדינות המזרח, הרגיזו את משרד החוץ שטען כי הן עושות נזק ליחסים הבינלאומיים של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר