'שחורי הכיפה'

הצפרים החרדים מדברים: "משנים את תדמית המגזר"

קבוצת צעירים חרדים חובבי טבע, החליטו לעשות מעשה ולהצטרף לתחרות אלופי הנדידה • "למגזר החרדי יש שם שלא שומרים על הטבע ואנחנו משנים את התדמית" • צפו (מעניין)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

בין 150 צפרים מהארץ ומהעולם, שיתחרו ביניהם במסגרת תחרות אלופי הנדידה 2020, יתחרו גם כמה צעירים חרדים הלומדים בישיבות, בניסיון לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים, במשך 24 שעות, בשטח נתון.

הקבוצה החרדית השתתפה בתחרות לראשונה בשנה שעברה, והצליחה לזהות 112 מינים של ציפורים. הקבוצה עשתה את המסלול הירוק, כלומר עברה בין אתרי הצפרות השונים, באופניים ולא ברכב.

בשנה שעברה, השתתפו בתחרות משה זינגר, מוישי גלזר, לוויץ גרוס ורון פייביש. השנה ייקחו חלק בתחרות, משה זינגר, מוישי גלזר, לוויץ גרוס, דוד באיבסקי ורפאל גנץ.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר משה זינגר, "אני צפר בערך 7 שנים ומתנדב בתחנה לחקר ציפורי ירושלים. למדתי במדרשה החסידית עד לפני שנה, אז סיימתי את הלימודים".

במהלך שנות לימודיו בישיבה הממוקמת בעיר ביתר עילית, "פגשתי עוד שני חובבי טבע והפכנו יחד לצפרים. במהלך השיחות שלנו, עלה הרעיון להשתתף בתחרות, ואחרי שהשקענו בזה מחשבה רצינית והיערכות, יצאנו שנה שעברה לדרך והשתתפנו בתחרות בתור קבוצה ירוקה, עם אופניים ולא עם רכב, ולכן עשינו מסלול מקוצר. השנה אנחנו מתחרים שוב".

זינגר מוסיף, "אני פועל לנסות לשנות משהו בציבור החרדי, לו יצא שם של ציבור שלא שומר על הטבע ואני משנה את התדמית הזאת, במקביל אני מנסה לעורר בתוך הציבור החרדי את המודעות לנושא של שמירת הטבע".

גרוס סיפר כי תמיד אהב את הטבע, אך באחד הנסיעות של הישיבה ראה את משה זינגר עם מצלמה ומשקפת. אחרי שהתעניין וקיבל תשובה לגבי מגוון הציפורים הקיימים בטבע, הפך בעצמו לצפר.

התחרות, שתיערך השנה ביום שני, 30 במרץ, נוסדה על ידי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, בשיתוף הארגון הבינלאומי לשימור ציפורים, בירדלייף, הפכה בשנים האחרונות לאחת הגדולות והחשובות בעולם ומאז הקמתה, גייסה מאות אלפי דולרים, למען שמירת טבע ופרויקטים להגנה על ציפורים נודדות, ברחבי העולם.

התחרות התקיימה לראשונה בישראל בשנת 2014, ומדי שנה היא הלכה וצברה תאוצה ויותר ויותר צפרים משתתפים בה, ממדינות חדשות.

שטח התחרות הוא מניצנה במערב, דרך צומת טללים, עד לצומת הערבה, במזרח, ולמטה, עד אילת. בחצות מוזנקים הצפרים המשתתפים בתחרות, ממלון אגמים באילת ובמשך 24 השעות הבאות, כל קבוצה, המורכבת מ – 3-5 צפרים, רשאית לנסוע בשטח הנתון, לאן שבא לה, כשהמטרה היא לזהות כמה שיותר מינים, עד לתום התחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר