כשהאמן הרגוע פתאום "מתפוצץ" / ביקורת

יהושע לימוני הוא אחד האמנים הנוגעים במוזיקה היהודית. אלבומו החדש 'מתפוצץ' לוקח את היצירה שלו למקומות חדשים. מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, על האלבום (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

יהושע לימוני, הוא אחד האמנים המסקרנים במוזיקה היהודית. הוא מצליח להיות חולמני ומרחף מצד אחד וגם "להתפוצץ" באלבום החדש שלו בו לימוני המתופף המוכשר שניגן עם כל הגדולים עושה מהלכים מוזיקליים שלא שמענו ממנו בעבר עם רוק מלא אש ולהבות.

המפגש הראשוני שלי עם לימוני ויצירתו היה לפני כשמונה שנים, הצימאון הבלתי נגמר שלי למוזיקה יהודית איכותית הביא אותי לאלבומו השני - הראשון מאז חזרתו בתשובה (בפעם השנייה) - 'מנות קטנות'. שירתו הנוגעת של לימוני, הלחנים הקסומים והעיבודים המוזיקליים המשובחים הרנינו את ליבי וגרמו לי לחפש את לימוני האיש. מאז נהניתי מאלבום נוסף שלו שהביא לחיי את שיר התפילה "אבא" וכבר חשבתי שאני מכיר את יהושע והמוזיקה שלו.

אבל מתברר שליהושע יש עוד הרבה הפתעות בשרוול ואולי אפילו שרוולים נוספים. אלבומו החדש "מתפוצץ" מביא הרבה מהדברים הקסומים שאני כל כך אוהב במוזיקה של יהושע, כשהפעם הוא מביא גם את צעקת הרוק אל המיקרופון.

במדבר

אחד השירים היפים באלבום הוא "במדבר" - שיר רוק סוחף שבאופן מפתיע אין לו פזמון, דבר שלא מורגש כלל. ההפקה המוזיקלית המצוינת של האלבום אותה עשה לימוני בשיתוף עם אודי שמחון ואיתי צוק משלבת נגיעות של מוזיקה אלקטרונית עם מוזיקה חיה והשיר הופך לחגיגת גיטרות ותופים שעושה טוב על הלב בשילוב קולו הנוגע והגשתו של לימוני.

ההצלחה הגדולה של האלבום הגיעה דווקא עם שיר שלא לימוני כתב - "חבלי משיח". השיר שכתבה והלחינה נעמי שמר הוא פשוט שיר ציפייה נפלא למשיח, מלא יהדות וקדושה. הביצוע המחודש של לימוני לוקח את השיר המצוין הזה שנכתב לפני 40 שנה היישר אל ימינו אנו. הביצוע של לימוני זכה לכבוד רב, להשמעות בכל כלי התקשורת והצלחה במצעדים. העיבוד הרוקיסטי הבועט והשירה שיוצאת מגרונו המאמין של לימוני נותנת למילים קדושה וכוח.

האלבום "מתפוצץ" מכיל 8 שירים בלבד, למרות שמו המפוצץ הוא עדיין מכיל 5 שירים שקטים ושלושה בלבד מהירים (במדבר, חבלי משיח, מתפוצץ). לימוני הוא כותב נפלא ושיריו מרגשים ונוגעים, מומלץ למאזין לצפות גם במילים כטקסט כדי ליהנות מהם גם.

על לימוני עוברת תקופה נהדרת באופן כללי, ההצלחה הגדולה ברדיו, ביצוע בפרויקט 'צמאה' היוקרתי (הבן יקיר לי), ובכלל אירוחים בפרויקטים רבים שמלמדים על האהבה של אנשים רבים לקולו והגשתו של לימוני.

לימוני הוא בהחלט דוגמא לאמן שהולך עם האמת שלו כיוצר וגם כאדם. והאלבום החדש "מתפוצץ" על המאזינים במובן הטוב של המילה שמותירה אותנו כבר מחכים לחומרים הבאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר