החלטה תקדימית

למרות שאשתו נישאה: סרבן הגט עודד גז יועמד לדין

כשבוע לאחר שנחת והסגיר עצמו למשטרה, סרבן הגט עודד גז יועמד לדין פלילי - למרות שבית הדין בחיפה התיר לאשתו להינשא. הנימוק: "לא ייצאו חוטאים נשכרים" (אקטואלי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
עודד גז. ארכיון (צילום: דוברות בתי הדין)

בית הדין הרבני האזורי בחיפה החליט בצהריים (שני) להעמיד את סרבן הגט המפורסם עודד גז לדין פלילי באמצעות פרקליטות המדינה, וזה למרותך שבשנה שעברה, בית הדין התיר לאשתו להינשא וזה לאחר שהדיינים החליטו לפסול את הנישואים שלהם.

כזכור, גז שב בסוף השבוע שעבר ארצה ונעצר על ידי המשטרה, בית המשפט האריך את מעצרו. הבוקר, הוציא בית הדין הרבני בחיפה החלטה לפיה למרות שהאישה כבר אינה עגונה, והיא אף נישאה על פי היתר מיוחד של בית הדין הרבני, ניתן להעמיד את גז לדין בשל אי-קיום צו שיפוטי למתן גט.

קראו עוד: נדיר: כך נפסלו נישואי סרבן הגט עודד גז

בפסק הדין של הדיין הגאון רבי דניאל אדרי מהיום נכתב: "עתה, לאחר שגז הגיע לישראל ונעצר על ידי משטרת ישראל, מבקש הייעוץ המשפטי לשיפוט הרבני מבית הדין לבחון מתן פסק דין הקובע כי אין מניעה הלכתית לפתוח נגדו בהליכים פליליים בגין סרבנותו בעבר למתן גט. מדובר, בהליכים עונשיים על עבירות שעשה גז עוד קודם למתן פסק דיננו מיום ה' בתמוז התשע"ח (18.6.2018) אשר ביטל את נישואיהם, כאשר סירב גז להוראות בית הדין האזורי והוראות בית הדין הרבני הגדול אשר חייבוהו במתן גט".

בית הדין הוסיף וכתב: "יידעו סרבני הגט והבעלים המעגנים, כי אף אם יאלץ בית הדין עקב סרבנותם העיקשת למצוא פתרונות הלכתיים בדרכים שונות להתרת האישה מעיגונה, לא יצאו אותם חוטאים נשכרים מכך, ועדיין על עצם סרבנותם ומריים תוך גרימת סבל לאישה ופגיעה בחירותה – הם יקבלו את עונשם".

בסיכומו של דבר נכתב בפסק הדין כי "אנו מתירים לייעוץ המשפטי לשיפוט הרבני להעביר את ענייניו של עודד גז אל פרקליטות המדינה, בהתאם להנחיית פרקליט המדינה, לשם 'העמדה לדין וענישה בגין אי־קיום צו שיפוטי של בית הדין הרבני למתן או קבלת גט'.

מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים: "המקרה של עודד גז צריך לשמש דוגמה מרתיעה לכל מי שנמצא בהליך סרבנות וחושב על בריחה. דלקנו אחריו בכל העולם ועצרנו אותו בשיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, משטרת ישראל והאינטרפול.

"גז יעמוד לדין הן על המעשים הפליליים שהוא ביצע והן על אי-הציות שלו מול בית הדין הרבני וישלם את המחיר. הוא הפסיד את הקשר המשפחתי שלו עם ילדיו ואת שגרת חייו מכאן ואילך, ועתה כנראה שאף ישב על כך בכלא".

כזכור,, לפני כארבע שנים פרסמה ג', אותה עיגן גז, פוסט ברשת הפייסבוק ובו החלטת בית הדין הרבני להרחיקו מן הציבור בשל סירובו העיקש לתת לה גט. הפוסט פרסם למעשה את החלטת בית הדין הרבני לנדותו, ובאמצעות 'הרחקות רבנו תם' הפך לשיימינג ולקמפיין ציבורי נרחב. בעקבות הפרסום הודח גז מתפקידו כד"ר לפיסיקה באוניברסיטה ונודה מקהילתו ברעננה.

לאחר מספר חודשים חמק גז וברח מישראל בתחפושת ובזהות בדויה, תוך זיוף דרכון והיתול ברשויות. לאחר כחצי שנה הוא אותר בבלגיה על ידי חוקרי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, ונעצר בשיתוף פעולה בין האינטרפול ומשטרת ישראל.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשה מבלגיה את הסגרתו כדי שייגזר דינו בגין עבירות שהורשע בהן קודם לבריחתו, וכן על מנת שיעמוד לדין בגין עבירות פליליות שעבר בעת יציאתו מישראל שלא כדין. הסגרתו לא התבקשה על עצם סרבנות הגט.

במקביל ועל מנת לתת רשת ביטחון לחירותה של האישה - פתח הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן בדיונים באשר לתוקף הקידושין של בני הזוג.

לאחר דיונים ממושכים, עדויות, חוות דעת וסקירות מקצועיות – הוחלט בצעד נדיר ביותר "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז ולהתיר את האישה מעגינותה". המשמעות: "מעמדה הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם".

לפני כשלושה שבועות נישאה ג' לאדם אחר. ייתכן כי צעד זה הוא ש'שבר' את עודד גז להחליט להסגיר עצמו לישראל. האיש נחת אמש בנמל התעופה בן גוריון ונעצר עם ירידתו מהמטוס. כאמור, במהלך היום יובא בפני שופט לדיון בעניינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר