לוקח צעד אחורה מג' • פרסום ראשון

הרב הכהן מתלבט; שיגר מכתב לרבי מגור ומצפה להבהרות

הרב החרד"לי מבת ים, שביהדות התורה דיווחו כי כבר הורה להצביע להם בבחירות הקרובות, ממש לא החליט בענין: ל'כיכר השבת' נודע, כי הוא יגבש את דעתו רק אחרי שיבקר אצל חברי ה'מועצת' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור והרב הכהן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון: תמיכתו של הרב דוד חי הכהן, מבכירי רבני הציונות הדתית, ביהדות התורה - אינה מוחלטת. ל'כיכר השבת' נודע, כי הרב עדיין לא מורה לתלמידיו לפעול עבור ג', זאת בניגוד להודעה רשמית שהוציאה המפלגה לפיה הוא יתמוך בה בוודאות.

מלשכתו של הרב נמסר ל'כיכר השבת', כי הוא "נדרש לעסוק ב'תוכנית המאה' של טראמפ ולמצוא פתרון נכון להתמודדות בנקודות הבעייתיות שנמצאות בעסקה הנ"ל - הקמת מדינה פלסטינית, בידוד ישובים ועוד".

עוד מסרו: "בימים אלו צריך הרב להיפגש עם גדולי תלמידי החכמים והרבנים, חברי מועצות הרבנים של יהדות התורה, על מנת לשמוע מהם את עמדתם, בשביל הכרזת תמיכה אפשרית במפלגה".

כצעד ראשון - כך נודע ל'כיכר השבת' - שיגר הרב דוד חי הכהן מכתב לאדמו"ר מגור, בו הוא מבקש לדעת את דעותיו במספר נושאים הקשורים לעניינים מדיניים.

בפגישה עם סגן השר ליצמן (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

עוד מעלה בדיקת 'כיכר השבת', כי הודעת יהדות התורה על תמיכתו הצפויה של הרב דוד חי הכהן יצרה סערה פנימית במפלגה, זאת בין היתר בשל התחייבויות מדיניות של ראשי המפלגה בפני הרב - התחייבויות שספק אם הם יוכלו לעמוד בהן.

התמיהה העיקרית היא על מטה ההסברה הרשמי של יהדות התורה, שבחר להוציא הודעה רשמית לפיה הוחלט כי הרב דוד חי הכהן יתמוך ביהדות התורה.

וכך כזוכר נכתב לפני מספר ימים בהודעה: "הרב דוד חי הכהן שליט"א יודיע על תמיכתו גם בבחירות הקרובות ברשימת 'יהדות התורה - ג'. קהילתו תקים מטות בחירות להשפיע על חלקים גדולים בציבור הציונות הדתית להצביע עבור יהדות התורה".

ההודעה פורסמה לאחר פגישתם של שר הבריאות יעקב ליצמן, וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, במעונו של הרב דוד חי הכהן, ביום חמישי האחרון.

גפני, בנאום שבא להוכיח את עמדותיו הימניות, בשבוע שעבר

אלא שבאותה פגישה התנה כאמור הרב את תמיכתו בהתחייבות של המפלגה להתנגד לתוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ, הכוללת הכרה רשמית במדינה פלסטינית עתידית.

על פי ההתחייבות של ראשי יהדות התורה בפני הרב מבת ים, הם ייכנסו לגדולי התורה במהלך הימים הקרובים ויקבלו הכרעה האם תינתן להם אפשרות להתנגד בזמן אמת לתוכנית המאה - כדי להשיג את תמיכתו.

בכיר ביהדות התורה תוהה, בשיחה עם 'כיכר השבת': "האם חברי הכנסת ואנשי מטה ההסברה כבר יודעים מה תהיה תשובתם של גדולי התורה? מה הוביל את ראשי המפלגה להוציא הודעה המלמדת על תמיכה מוחלטת של הרב במפלגה?".

הסערה הגיעה כזכור גם ליומונים המפלגתיים של יהדות התורה: ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' בחר להתעלם כליל מהפגישה וההודעה הרשמית של מטה ההסברה. לעומת זאת בביטאון אגות ישראל, 'המודיע', התייחסו לפגישה, ואף כתבו כי "הרב יודיע על תמיכתו ביהדות התורה גם בבחירות הקרובות".

בעיתון 'המבשר', הביטאון של הפלג השני ב'אגודה' (שלומי אמונים), פורסמה אף תמונה מהמפגש, אך לא נכתב כי הרב התחייב על תמיכה, אלא ש"חברי הכנסת שוחחו עם הרב על המשך שיתוף הפעולה עם יהדות התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר