נעצר בבית החולים

תיעוד: העוזר של הרב ברלנד מובל לחיפוש בביתו

בזמן שהגיע להעביר אוכל לרב אליעזר ברלנד בבית החולים, המשטרה הציגה צו מעצר ועצרה את גבאו של הרב והובילה אותו לחיפוש בבית הרב ברלנד ב'חומה השלישית' (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בשבט תש"פ | 11.02.20
הרב ברלנד בהארכת המעצר, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיק 'עושק שחור': בזמן שהגיע להעביר אוכל לרב אליעזר ברלנד בבית החולים, שם הוא נמצא תחת אבטחת השב"ס, , המשטרה הציגה צו מעצר ועצרה את גבאו של הרב שליווה אותו ברגעי המעצר.

לאחר מעצרו, הוא הובל לביתו של הרב ברלנד ב'חומה השלישית' בירושלים, בכדי לבצע חיפוש בבית הרב. את הבאתו לבית הרב ליוו כוחות גדולים של משטרה.

כאמור, מדובר באיש הקרוב ביותר לרב ברלנד, ולדברי גורמים ב'שובו בנים', הוא שהה בבית החולים באישור המשטרה בכדי להעביר לרב את האוכל והתרופות.

מהמשטרה נמסר: "חוקרי המשטרה עצרו לחקירה לפני זמן קצר חשוד (שנות 40) נוסף בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס".

נכדו של הרב ברלנד: "לא מאמין במשטרה"

כזכור, בתחילת השבוע האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של הרב ברלנד עד ליום חמישי. נציג המשטרה אמר בדיון כי על פי החשד, הרב הבטיח לאנשים חולים כי הם יירפאו באם יעבירו אליו סכומי כסף גדולים, "בניגוד לכל היגיון", לטענת המשטרה.

עוד הוסיפו כי את סכומי הכסף הגדולים, העבירו לחשבונות בנק השייכים אל הרב ברלנד ואל מקורביו, בלי לדווח על כך כנדרש לרשויות המס.

במהלך הדיון התברר כי החקירה החלה לפני מספר חודשים והיא עדיין בעיצומה, אך כאשר סיימו את החלק הסמוי בחקירה, הוציאו צווי מעצר.

בחקירתו במשטרה טען הרב ברלנד כי הוא מקבל פדיונות בתמורה לברכות רק מאנשים שפנו אליו, וכי מדובר בסכומי כסף קטנים בהרבה.

השופט אלעזר ביאלין הכריע להאריך את מעצרו של הרב, באומרו כי "המסמכים שהונחו בפניי מבססים ברף סביר ובעוצמה חשד סביר ואפילו בחלק מהמקרים ברף גבוה. המשיב קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה".

"עוד אנו למדים שהמשיב ויתר הקושרים שימשו למסחטת כספים. מדובר בעבירות בהיקף רחב ושיטתי שבוצעו לאורך תקופה. נכון הוא שהחקירה בעניינו של המשיב הייתה ידועה וחלק מהתלונות היו ידועות. אלא שהמשטרה החוקרת העדיפה לבצע חקירה סמויה וממושכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר