תיעוד מרגש

הגר"צ כהן זצ"ל, בקיום מצוות 'ברכת החמה'

לפני כ-11 שנים, במעמד 'ברכת החמה', איחל לעצמו הגאון רבי צבי כהן לזכות להשתתף במצווה הנדירה גם בפעם הבאה שהיא תחול, בשנת תשצ"ג; אתמול כזכור הוא נפטר • תיעוד (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הרב המנוח, במעמד הנדיר (צילום: נ"ץ הפקות)

אתמול (שני) ליוו רבים למנוחות את הגאון רבי צבי כהן זצ"ל, רב הקהילה במערב בני ברק ומחבר ספרי הלכה רבים, שנפטר בגיל 76, לאחר מחלה. ל'כיכר השבת' הגיע תיעוד מדבריו לפני 11 שנים, בעת שהשתתף במעמד 'ברכת החמה'.

במהלך קיום המצווה הנדירה, המגיעה אחת ל-28 שנים, איחל הגר"צ כהן לעצמו ולסובביו לזכות לקיים את המצווה גם בפעם הבאה שהיא תחול, בשנת תשצ"ג.

זה קרה בערב פסח, בשנת תשס"ט, ברגעים בהם רבבות עמך ישראל התכנסו בכל אתר ואתר למעמד 'ברכת החמה', כשגם בגבעה שבסוף רחוב מנחם, במערב העיר בני ברק, התאספו רבים לברך את הברכה ברוב עם.

הנואם, לפני הברכה, היה כאמור הגאון רבי צבי כהן זצ"ל, שהתרגש במיוחד כמי שהיה בקי עצום בהלכות מעשיות מעין אלו, וחיבר כחמישים ספרי הלכה בתחומים רבים ומגוונים.

וכך הוא אמר, בתיעוד שנחשף כאן כעת: "אנו זוכים לקיים מצווה זו ברוב עם, כפי שחז"ל אומרים 'ברוב עם הדרת מלך'. נודה לבורא עולם על שזכינו להגיע ליום גדול וחשוב זה, לזכות לקיים בו מצווה נדירה, החלה אחת ל-28 שנים".

"מצוות צריכות כוונה, וטוב שיחד עם הכוונה נקיים את מצוות חכמים ונדע את מטרת הברכה, שהיא זכירת מעשה בראשית; להרגיש שהעולם נברא על ידי הקדוש ברוך הוא. שנדע שהקב"ה שברא את העולם, ממשיך להנהיג אותו. שנתפלל לפניו ונתחנן לישועת השם, ושיבת ציון".

הרב המנוח סיים: "יהי רצון, שכשם שזכינו לקיים מצווה זו היום, ערב פסח תשס"ט, כן נזכה לקיים מצווה זו במועד הבא ,בכ"ג ניסן שנת תשצ"ז, יחד עם משיח צדקנו".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר